…Rabbimin o en güzel isimlerini gör ve göster bir bir. Biteni, söneni, gideni, geçeni değil, bitmeyeni gör, batmayanı gör… Gitmeyeni, geçmeyeni ebediyen ölmeyeni, sönmeyeni bil ve bildir…

.

Sevemez kimse beni, Senin sevdiğin kadar


Bir düşün…

Çok değil sadece birkaç dakika…

Şöyle sıyrıl şu günlük ve gündelik işlerden, şu gölgeler ve sahteler dünyasından.

Sonra düşün bir an…

Adam gibi düşün, ama ‘düşünen adam’ gibi değil.

İnsanca, mü’mince düşün…

Şimdi seni sevenler var ya…

Şu seni seviyorum diyenler…

Rüzgâr gibi peşinden koşturanlar var ya…

Onlar neredeydi bir zamanlar?

Bir düşün…

Onlar seni, ancak sen var olduktan, yani sen yaratıldıktan sonra bildiler ve çok sonra sevdiler. Öyle değil mi?

Seni seviyorum diyenler için; önce senin ve sonra da sevgi denen şeyin var olması gerekliydi. Öyle değil mi?

Eğer sen olmasaydın ve yaratılmasaydın kim bilecekti seni? Kim haberdar olacaktı senden?

Nasıl sevebilir, nasıl “Seni seviyorum” diyebilirdi, şimdi çevrende dönüp duran insanlar.

Seni, yani henüz olmayanı, yok olanı kim bilebilir, kim sevebilirdi ki?

Hatırlamaya çalış!

Sınırlı da olsa, hayal ve hafızanın izini sür. Seni götürebildiği yere kadar git.

Hatırlamaya çalış!

Bir yerde durman gerekir ama işte tam orada dur:

Sen yoktun, dünya da yoktu, hiçbir şey yoktu bir zamanlar. Ama her şeyi bir Bilen, seni bir Bilen vardı. O bir olan Allah’tı (cc). Ve sadece O vardı.

O en sevgili, O en şefkatli ve O en merhametli Rabbin vardı. O’ndan başka hiçbir şey yoktu.

İşte O bütün Âlemlerin Rabbi’dir. Kur’ân bize O’nu şöyle tanıtır:

“O, göklerin, yerin ve bunlar arasındaki her şeyin Rabbi’dir.” (Şuarâ Sûresi, 24)

O’nun rahmeti ve sevgisi her şeyin önündedir ve üstündedir.

  

Evet, seni sevenler de yoktu bir zamanlar. Ne annen, ne baban ve ne de en yakınların. Hiçbir şey yoktu. Ve sen bu uzun yolculuğun hiçbirinin farkında bile değilken, sadece Rabbin için yok, yoktu. Dilediği vakit, saat geldiğinde seni yokluktan varlığa, karanlıktan aydınlığa çıkardı.

Rabbin seni, sen yokken de biliyordu ve O’nun sonsuz ilminde hep vardın. Seni sen yokken sadece O biliyor, O seviyordu. Ve sevdiği için de seni var etti. O’nu bilmen ve O’nu tanıyıp sevmen için seni bu dünyaya gönderdi. Başkaları seni var olduğun için sevdiler. Anlayacağın onlar seni şartlı sevdiler.

Oysa Yüce Rabbin seni şartsız sevdi. Hatta seni sevmesi için var olman bile gerekmezdi. O seni yaratınca bilmedi. Yaratmadan önce de biliyordu. O sonsuz ilmiyle ve sonsuz kudretiyle seni yaratmayı diledi ve var etti. Unutma, sen O’nun, o sonsuz ilminde hep vardın…

Seni yaratmakla, kendini sana bildirdi, seni senden ve kendi varlığından haberdar etti.

Bu müthiş ânı kaçırma hayatından. Çıkarma hiç aklından. Hatırla zaman zaman.

Hatırla ki, yanlışlara düşmekten ve korkulara kapılmaktan kurtulasın.

Seni O’ndan başka hiç kimse böyle güzel sevmedi; sevemez de. Sevemezdi de, sevemeyecek de.

O’nun sevgisi hep en başta ve hep en önde…

Sevenler, “Seni seviyorum” diyenler, hepsi bir bir çekip gidecekler bir gün. Sadece O’nun sevgisi kalacak seninle…

Onun için dinleme içi boş sözleri, gerçek sevgiden nasipsizleri dinleme. Dinleme o palavra şarkıları, o bomboş lâfları. Dinleme…

“Sevemez kimse seni, benim sevdiğim kadar” diyenlere. Sen, “Sevemez kimse beni, Rabbimin sevdiği kadar” de…

Gerçek sevginin yolunu bil ve bul. Bulamayanlara da göster.

Ben bir aynayım. “Aynayı değil, siz aynadaki görüntünün, o tecellînin, o bir anlık cilvenin kaynağını sevin asıl,” de ve doğru adresi göster onlara… Bir ayna tut yüzlerine. Bir ışık ol karanlık bakışlara, sevgide adresi şaşırmışlara.

Rabbimin o en güzel isimlerini gör ve göster bir bir. Biteni, söneni, gideni, geçeni değil, bitmeyeni gör, batmayanı gör… Gitmeyeni, geçmeyeni ebediyen ölmeyeni, sönmeyeni bil ve bildir.

Kim sevebilir seni O’ndan başka, kim bilebilir seni O’ndan başka. Gerçek sevginin yolunu kaybedenlere, ışık parmağınla doğru adresi göster: Ve konuş: Parmağım güneşi gösterirken, parmağıma değil, güneşe bakın. Bana takılmayın.

Yanılmayın, bir zerrede, bir tecellîde boğulup aldanmayın.

Bu makamda söz senin; konuş, sözün yettiği kadar. Konuş konuşabildiğin kadar.

Melekler bile bu şahitliğine hayran kalsınlar. Ve de ki; “Sevemez kimse beni ‘Senin’ sevdiğin kadar Allah’ım!”

Sevemezler, sevseler de yalan severler. Yok öyle kimseler. Sende seni sevenler, hakikati halde seni değil kendilerini seviyorlar. Aldanma, inanma, yanma. Bir tek senin sevgindir bu dünyada gerçek olan Canım Allah’ım.

Bir tek Senin sevgin…

O sevginin bir katresi, bir zerresi bile yeter bize…

Bunu da anlamayanlara “Sözler”i aç, nurlardan şu cümleyi oku:

“…Her bir isminde mânevî çok hazine-i ihsan ve kerem bulunan bir Mahbub-u Ezelinin,

elbette bir zerre muhabbeti, kâinata bedel olabilir. Kâinat, O’nun bir cüz’î tecelli-i muhabbetine bedel olamaz.”

(Bediüzzaman Said Nursî, Sözler, 24. söz) http://www.yeniasya.com.tr

Selim GÜNDÜZALP

27 Yanıt

  1. sihirili bir kelimeNedir aşk denilen muammalar zinciriAşk-ı dava, aşk-ı ecdad, aşk-ı ölüm…Aşk,belki ruhların şahlanışıAşk belki ruhlar eleminde bayramveya yanık yüreklere kavalFakat şurası aşikar kiAşk, ruhlara sunulan ölümsüzlük iksiriVuslata özlemdir aşkAşksız gönül kuru bir çöl,Balıksız bir deniz,Ruhsuz bir beden gibidir.Aşk maşuku dinleyip, O nun varlığıyla bütünleşmek,O nda yok olmak ve O nun varlığına vermekVe bir an gelir kiAşk maşuğunda kaybolur erir gider.Bülbülün GÜL eMecnun un Leyla yaKerem in Aslı ya aşkı…Bu böyle bir aşk ki Maşuğu için aşıkO na kavuşmak için Dikenleriyle al kanlara bulanmışÇöllere düşmüşDağları delmişKıtaları aşmışve Onun için ölmüştür!!!!!!!!!!!!!!!!!!Bütün Aşk ların kaynağı tek ve HAKİKİ AŞKDiğer aşk lar O nun Aşkına ulaşmak için kurulmuş merdiven gibidir!!!!!!!!!!!!!!İnsan aşksız yaşarmı?O na ulaşmak aşkı yaşamakla başlarBütün aşk unutulurNe zaman ki arı bal yapmayı unutursa,insan doğmayı,Güneş batmayıToprak unutursa ürün vermeyiDenizler kurur, Çöller yeşerirseAşk da unutulur…Kalemine ,yüreğine sağlık Can kardeşim…

  2. O AmorÉ a melhor música na partitura da vida.Sem ele, você será um eterno desafinado.Love It is the best music in the score of life. Without it, you will be an eternal tuneless.KISSES AND SO GOOD NIGHT aHMED

  3. Aziz, sıddık kardeşlerim, Bugün mânevî bir ihtarla sizin hesabınıza bir telâş, bir hüzün bana geldi. Çabuk çıkmak isteyen ve derd-i maişet için endişe eden kardeşlerimizin hakikaten beni müteellim ve mahzun ettiği ayni dakikada bir mübarek hatıra ile bir hakikat ve bir müjde kalbe geldi ki: Beş günden sonra çok mübarek ve çok sevaplı ibadet ayları olan şuhûr-u selâse gelecekler. Her hasenenin sevabı başka vakitte on ise, Receb-i Şerifte yüzden geçer, Şâban-ı Muazzamda üç yüzden ziyade ve Ramazan-ı Mübarekte bine çıkar ve Cuma gecelerinde binlere ve Leyle-i Kadirde otuz bine çıkar. Bu pekçok uhrevî faydaları kazandıran ticaret-i uhreviyenin bir kudsî pazarı ve ehl-i hakikat ve ibadet için mümtaz bir meşheri ve üç ayda seksen sene bir ömrü ehl-i imana temin eden şuhûr-u selâseyi böyle bire on kâr veren medrese-i Yusufiyede geçirmek, elbette büyük bir kârdır. Ne kadar zahmet çekilse ayn-ı rahmettir. İbadet cihetinde böyle olduğu gibi, Nur hizmeti dahi nisbeten – kemiyet değilse de keyfiyet itibarıyla – bire beştir. Çünkü bu misafirhanede mütemadiyen giren ve çıkanlar, Nurun derslerinin intişarına bir vasıtadır. Bazan bir adamın ihlâsı, yirmi adam kadar fayda verir. Hem Nurun sırr-ı ihlâsı, siyasetkârâne kahramanlık damarını taşıyan, Nurun tesellilerine pekçok muhtaç bulunan mahpus biçareler içinde intişarı için bir parça zahmet ve sıkıntı olsa da, ehemmiyeti yok. Derd-i maişet ciheti ise: Zaten bu üç ay âhiret pazarı olmasından, herbiriniz çok şakirtlerin bedeline, hattâ bazınız bin adamın yerinde buraya girdiğinden, elbette sizin haricî işlerinize yardımları olur diye tamamıyla ferahlandım ve bayrama kadar burada bulunmak büyük bir nimettir bildim. Said Nursî

  4. Aşkının zengini kıl beni! Ya Nur! Alemleri ve gönülleri aydınlatan, nur üstüne nur olan Allah’ım! Nurunla nurlandır yüzümü, Nurunla nurlandır bedenimi, Nurunla nurlandır yüreğimi Ya Sultan! Kendine esir et beni! Ya Canan! Kendine meftun et beni! Ya Allah!Ya Allah! Ya Allah! Ey En Büyük Sevgili! Ben seni çok seviyorum yarabbi, ne olur sen de sev beni! Varsın hiç kimse bilmesin beni, Varsın hiç kimse sevmesin beni,Yeter ki sen sev beni Allah’ım, yeter ki sen sev beni!…

  5. Rabbin seni, sen yokken de biliyordu ve O’nun sonsuz ilminde hep vardın. Seni sen yokken sadece O biliyor, O seviyordu. Ve sevdiği için de seni var etti. O’nu bilmen ve O’nu tanıyıp sevmen için seni bu dünyaya gönderdi. Başkaları seni var olduğun için sevdiler. Anlayacağın onlar seni şartlı sevdiler. Oysa Yüce Rabbin seni şartsız sevdi. Hatta seni sevmesi için var olman bile gerekmezdi. O seni yaratınca bilmedi. Yaratmadan önce de biliyordu. O sonsuz ilmiyle ve sonsuz kudretiyle seni yaratmayı diledi ve var etti. Unutma, sen O’nun, o sonsuz ilminde hep vardın… Seni yaratmakla, kendini sana bildirdi, seni senden ve kendi varlığından haberdar etti. Bu müthiş ânı kaçırma hayatından. Çıkarma hiç aklından. Hatırla zaman zaman. Hatırla ki, yanlışlara düşmekten ve korkulara kapılmaktan kurtulasın. çok çok güzel bir paylaşım Rabbim razı olsun can kardeşim.. yüreğine sağlık ….

  6. Ey inananlar! Allah\’ı çokça zikredin. Ve O\’nu sabah-akşam tesbih edin. Sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarmak için üzerinize rahmetini gönderen Odur. Melekleri de size istiğfar eder. Allah, müminlere karşı çok merhametlidir. Ahzap-41/43.Rabbini sabah akşam, yüksek olmayan bir sesle, kendi kendine, ürpertiyle, yalvara yalvara ve için için zikret. Araf-205hayırlarda hayırla kalın hayırlı akşamlar dilerim Allah razı olsun inşaallah çok güzel paylaşımdı ..

  7. Sevda Sana Hasret Sana Vuslat Sana Sevgili Günaydınım.. Günümü aydın edenim.. Gözlerimi açınca Sen varsın yanı başımda Seninle uyanmak ne güzel.. karanlıklardan.. Yüzümde şükre vesile bir tebessüm olur, Seninle başlayan her günün sabahında Yüreğimi teslim ettiğim.. yüreğimin sahibi.. Kalbimi Senden başkasına bırakmadın bu sabah ta.. Kalbim Seninle dolu yine Adın yüreğimde uyanmak ve adın ile inşirah bulmak Beni hayata bağlayan Senin Sevdan.. Bana hayatı veren Sensin..Hayatım Senin.. Her zerre gibi bende Seninim.. Kalbim Seni anar.. andıkça Sevdan ile yanar.. Sen ol demeseydin olmazdım Varettin varlığına aşikar eyledin Sebeb-i varlığımı emir buyurduğun nimetlerle güzelleştirdin Sen ki kulluğa layık gördün beni, emrin başım üstüne..! Sen ki gel dedin bana.. gelmem mi.. Sen ki lutfeyledin.. bilmem mi.. Ben ki misafirinim bu dünya da, sahiplenmekten çekinmem mi.. Sen ki beni önemseyen, kendine kul eyleyen, Sen ki yalvarışımı yakarışımı duymak isteyen Rabbul Alemin.. Ben ki lutfunla can bulan bir nefes, Ben ki aczim ile şükrümle el açan kulunum! Ellerim hep açık istemekte, Varlığımı rızanın yollarına kurban eyle..! Kalbim Seni anar.. Varedişinle var olan bedenimi tarifsiz bir huzur kaplar.. "Rüzgar esmeyince dal sallanmaz, demeyince kalp uyanmazmış" Kalbim uyanır adını andıkça Anmayan kalbin hali ne olur zifiri karanlıklarda Seninle uyanır kalbler, seninle diri kalır bu bedenler.. Seninle kurtulur karanlıkların kuytusundan.. Anmazsam karanlık… Anmazsam Senden uzakta zülumdur dünya bana.. Karanlıkların kuytusunda bırakma Ya Rabbim.. Sensizlik zindanında mahkum etme bizleri.. Adını anmayan kalbi neyleyim.. Bu yürek emanet bu bedene, Senden gayrısını doldurursa içine, emaneti nasıl teslim edeyim.. Kalbimi Senin ile atmaya.. Seninle can bulup, Sana koşmaya aşikar eyle bedenimi.. Varlığımı rızanın yollarına kurban eyle.. Kalbime her daim adını andır.. her daim aşkın ile yandır Ya Rabbim..

  8. CANIMMM ABİMMMMM. BİDENE ABİM.BUGÜN BABALAR GÜNÜYMÜŞ.BENİM İÇİN HERGÜN BABALAR ,ANNELER GÜNÜ…BİRDE ABİLER GÜNÜ OLSUN.BUGÜN ABİLER GÜNÜ .ABİLER GÜNÜN KUTLU OLSUN CANIM ABİM.SENİ ÇOK SEVYORUM ABİM.A.E.OLUN. SAYGILARIMLA.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,……………………………………………………………………………………………………. BABALAR GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUNRüzgarda savrulan yaprak var ya Öylece savunmasız öylece sahipsizim Hani günler boyu yalnızlık var ya İşte onun gibi vakur ve ümitsizim. Bugün babalar günüymüş, unutmuşum! Unutalı bilmem kaç yıl olmuş Yalnızlığı ben sırtıma vurmuşum Vurmuşumda onun için unutmuşum. Ben hiç babama hediye alamadım Kah unuttum, kah yutkundum. Kimi zamanda utandım. Tam alacakken Kendimi kayboluşlarda buldum. Dedim ya, ben hiç hediye alamadım Aldıklarımıda hep yüreğimde sakladım Çocuklar hep hediye aldılar Bense hep yüreğimden yolladım. Benim için hergün babalar günüdür Hediyesiz hiç bırakmam Aklımdan hiç çıkarmam Onsuz yapamam, duasız bırakmam.” Bütün babaların ve babalarımızın günü kutlu olsun Rabbim onları başımızdan eksik etmesin TÜM GÜZELLİKLER SİZİN OLSUN DİLİNİZDEN DUA YÜZÜNÜZDEN TEBESSÜM KALBİNİZDEN SEVGİ EKSİK OLMASIN SEVGİYLE KALIN

  9. Kalpte Ne Varsa,disari O Yansir… Kelimeler kalpten akan katrelerin kabıdır… Kalpte ne varsa o damlar ve tekrar ait olduğu yere döner damlalar… Kimliğin kilididir kelimeler… Kibar kalpten kelamın kibarı damlar kem kalpten de kem kelime…Boş değildir kelimeler boş olanlar bile bir boşluğu ifade eder… Hiçbir kelime de boşlukta kalmaz bir kalbe konuk olur… Keder kelimeleri kederliler kapar kimsesizlerinkini kimsesizler tutar sevinçliler sevinçlileri sevindirir… Yaslıları yaslandırır yaslı kelimeler…Hikmetin kabı mananın kılıfıdır kelimeler… Mana denizi kabardığında kelime dalgasıyla vurur yürek sahillere… Sahile değişik şekiller verir bazen nazlı bazen hırçın vuran dalgalar… Engin denizlere yelken açmak da kelime teknelerine binmekle olur… Denizle sahil arasında gelgitleri oynar kelimeler…Kimse kaçamaz kader kelimelerden ve kader olan kelimelerinden… Kem bir kelime kendinin yazdığı yazgıdır ve tekrar sahibine yansır… Hased hasisliktir sahibini yakar… Gıybet kendi kendini dişlemektir… Zan zulmü zamansız yakalar kişiyi…Kelime varsa bir kalem vardır… Bir kelimedir kâinat… Kâinatı “Kün” (Ol) ile yazan kader kalemi her bir kalbe de ayrı bir imza atmış her ömre farklı bir yazgı yazmıştır… Motif motif çizmiştir “an”ları desen desen yapmıştır yolları… Kâinata ve kalbe yazılanları iyi okumak insanın güzelliklerle bezenmesidir… Kem kelimelerle kirletmemeli insan kalbini… Hikmet konuşmak varken gıybet etmemeli tefekkür ederken hasislik düşünmemelidir…Evet İnsan her zaman ;Hayatıyla “Elif” yazmalı “Vav” vuslatıyla yürümeli ve yüreği her daim “Hu” ( O’nu ) okumalıdırSelam ve dua ıle kardeşim

  10. HEPİMİZ BİRER GÖNÜL ERİ DEĞİLMİYİZ?Rahman ve Rahim olan Allah\’ın adıylaHepimiz birer gönül eri değilmiyiz?Onun içindir, bu yolda yürürken yan yana oluşumuz…Hüznün yağmurlarında ıslanmamız…Güneşin kavuruculuğuna aldırmayışımız…Gecenin karanlığında kaybolmayışımız…Çöllerin enginliğini susuz aşabilmemiz…Kasırgalar karşısında dim dik durabilmemiz…Hazanın çaresiz bükülen dallarında umut goncaları açtırmamız…Kışın hoyratlığına inat bağırlarda kardelenler yetiştirmemiz…Hasretle yorgun düşmüş yüreğimizi önümüze katıp yollara düşmemiz…Vuslatın hayaliyle her daim ufuklardan gelecek olanı beklememiz…Yanlızlığımızı yürekteki dostlara bakınca unutmamız…Nefsimizi zincire vurup, kör kuyularda benliğimizi boğmamız… Son nefesimize kadar rızaların en kutsalı için koşmamız…Dostun ikliminde yediveren gibi açmamız…Sevdanın önündeki sarp dağları aşmamız…Dua yağmuru olup, uzak gönüllere yağmamız…Tüm sıkıntıları unutup, muhtaç olanlar için koşmamız…işte bundandır, tüm gönüllere davetsiz misafir olmamız…Kalbimizin sahibine vermiş olduğumuz sözü tutup,Hoş bir sada duyup, gönüllere hoş bir sada bırakmamız… Ilknur DoğanayHayırlı hizmetler Ahmed kardeşim.Hoşca bakın zatınıza..

  11. A nladımki Aşk değilmiş KalptekiH atırasıymış yaradanınM uhebbet le ekilen tohumE sirmiş bu beden zindanın daD in imiş tüm zincirleri kıranÇ oğalıyor şimdi gönüllerdeO kudukça hakdan gelenK uran nuruylaS ağlıktır şifadır fanilereA sıl araçtır ulaştıranG izli sırlaraO okudukça yanaşıyor gemilerL imansız da olsa karalar.

  12. ALLAH (C.C.) El-Mü’min dir. Gönüllerde İman ışığı uyandıran; kendine sığınanları koruyup rahatlatan dır.ALLAH (C.C.) ’a sığınan dara düşmez.ALLAH (C.C.) ’a sığınan İnsan olur.ALLAH (C.C.) diyen Aşk olur..ALLAH (C.C.) diyen Aşık olur…kısa oldu yine kabul buyurunselam ve dua ile ahmed kardeşim…

  13. İran\’lı şair diyor ki: "Aşka uçarsan kanadın yanar" buna cevaben Mevlana diyorki: "Aşka uçmazsan kanat neye yarar" gerçek aşka uçmak duası ile Ahmet kardeş A.e.o

  14. “O, göklerin, yerin ve bunlar arasındaki her şeyin Rabbi’dir.” (Şuarâ Sûresi, 24) O’nun rahmeti ve sevgisi her şeyin önündedir ve üstündedir. Alemlerin rabbi olan ALLAH\’a teslim oldum Desinler diye degil rizasini kazanmak arzum Nefsimle savasacagim yoksa ben mahvolurum Sevgimde dahi artik onun rizasini ariyorum Ne eylerse güzel eyler hep yüce mevla Lütfu gibi kahrida hostur anlayana Sevgisini ve rizasini kazanmak varya Cennetde cemalini görmek mazhar olsa Yanar kalbim kavusmak arzusu ile yaradana Dünya fani , ahiret baki inanmali buna Resulullah izliyor herdaim bizi semada Utanmak istemeyen gecirir nefsine pranga Ümidimi yitirmedim bekliyorum sabirla Alnima yazilan ne ise ,gösterdim riza Ayriliklar yasansada yalniz bu dünyada Ahiretde kavustursun bizi yüce mevla Prangalari vurdum ben simdi nefsime Teslim oldum ALLAH\’a tüm kalbimle Dualarim hep cümle ümmeti MUHAMMEDE Gözlerimden akan yas yalniz rabbime Allah (c.c) sizden razı olsun emeğinize ve yüreginize sağlık Allah\’u Tealaya Emanet olunuz selam ve dua ile herdaim hayırla kalınız

  15. Lindo Dia – Beautiful DayQuero estar no seu coração, mesmo que seja pagando aluguel!I want to be in its heart, even paying rent! kisses and so good night Ahmed

  16. O amor é sabedoria nos loucos,e loucura nos sábiosLove is wisdom in madness, and madness in the wiseCYBER BEIJOKAS AND SO GOOD NIGHT

  17. S.A ÇOK DEĞERLİ SPECDAŞLARIM YANİ CANLAR ZAMANIN ALTIN DİLİMİ OLAN ÜÇ AYLARIMIZI VE BERABERİNDE GELEN REGAİP KANDİLİMİZİ TEBRİK EDER , HAYIRLARLA DOLMASINI DİLERİM…BU ZAMAN DİLİMİNİN KIYMETİNİ , KADRİNİ BİLENLERDEN , LEZZETİNİ , ZEVKİNİ ALABİLENLERDEN OLABİLMEK ÜMİDİYLE…ÜÇ AYLARIN VERDİĞİ NUR GÖNÜLLERİMİZE IŞIK OLUR İNŞALLAH…SELAMLARIN VE DUALARIN EN GÜZELİ SİZİNLE SEVDİKLERİNİZLE VE SEVENLERİNİZLE OLSUN EFENDİM…EN KALB-İ MUHABBETLERİMLE KALINIZ SELAMETLE…RAHMAN RAHİM OLAN [C.C) A EMANETSİNİZ…DUACINIZIM vede DUALARINIZA TALİBİM…<<<<<<< @C!Z@N£ K@RD£$!N!Z >>>>>>> ayrıca müthiş bi paylaşım olmuş …o nur yüreğin hiçbir zaman dert görmesin…C@N BIR@…DUALARDA BULUŞUYORUZ İNŞ…

  18. Allah (c.c) katında zamanların değerleri birbirine eşittir. Ancak öyle zamanlar vardır ki o zamanlarda öyle hadiseler olur ki, o vakte diğer zaman dilimlerinden daha üstün bir değer kazandırır. Receb-i şerîfin ilk Cuma gecesine isabet eden Regâib Gecesi\’de bu müstesna zamanlardan biridir. Cuma geceleri böyle kıymetli vakitlerden biridir.Regaib Gecesi gibi iki kıymetli gecede biraraya gelince, bu gece dahada bir kıymetli oluyor. Bu gece, yalvarış ve yakarışların Yüce Mevla\’ya sunulduğu ve O\’nun rahmetinden af istenildiği umut, huzur ve müjde gecesidir BİR GECE VAKTİ YİNE TEPEDE KAMER.BİR NUR VAKTİYDİ GECEDE RECEBİ KAMER.SABAHLAR SEHERE ÖZLEM,GECELER KAMERE ŞEBNEM,ZİFİRİ GECELERDE ÖYLE AYDINLIK Kİ ÇÖLLER…NUR GİBİ YAĞDI RECEB-İ KAMER,KAVUŞTU GECE KAMERE…YILDIZLAR ERDİ RECEB-İ KAMERE.BİR RÜZGAR ESER KAVURUR ÇÖLLERİ,YÜREKLERİ YANAR, KAMERİ GÖRENLERİ.NİYETLİYDİ ÇÖLLER GECE İMSAKİYEDEBULUŞTU YASLI GÖNÜLLER ÜÇ KAMERLİ GECEDE…ESİNTİ VERDİ NUR AYDINLIĞI RECEB\’EKAMER HİÇ BU KADAR AYDINLANMADI ÇÖLLERDERECEB HİÇ BU KADAR ÖZLEM DUYMADI KAMEREEfendimizin Recep Ayında yaptığı dua"Allahumme barik lena fi recebe ve şa\’ban ve belliğna ramazan" "Allah\’ım! Recep ve Şaban aylarını bizim için mübarek kıl ve bizi Ramazan ayına ulaştır". Üç ayların ilki olan Recep ayı girdiğinde bu duayı sıkça yapmalıyız. Çünkü Resulullah (sav) bu duayı yaparlardı ve ümmetinin de yapmasını istemiştir.ÜÇ AYLARIN ÜLKEMİZE VE TÜM İSLAM ALEMİNE HAYIRLARA VESİLE OLMASINI CENABI ALLAH\’TAN NİYAZ EDİYORUM…SELAM VE DUA ILE KARDESIM

  19. Regâib gecesi, seccâdelerin kanatlarında mi’raca yükselinecek “istisnâ ânlâr”dır. “Kulun Allah’a en yakın olduğu an, secde ânıdır. O halde secdede bolca dua edin!” Böyle diyor secde edenlerin şâhı. Mükemmellik yolculuğunda sürekli ilerlemek hedefindeki insanoğlu, uzayın sonsuzluğunun ve sınırsızlığının ötesindeki Mutlak Sonsuz ve Sınırsız’a ancak kendi kalbinden yol bulabilir, secdeye kapaklanmış bir kalbin. Regâib Kandili, Allah ile vuslat vaktidir… Selam ve dualarla Ahmed kardeşim. Kandiliniz mubarek olsun..

  20. Mübarek olsun hepimize. Şükürler olsun Rabbimize. Selamlar olsun gönlünüze. Dualar olsun Hak’kımıza. & Paylaşım olsun dileklerde. Sevgiler olsun yüreklerde. Tövbeler olsun kor kalplerde. Şükürler olsun hep hallerde. & Afları çoktur kandillerde. Rahman’dır sonsuz sevgiside. Kavuştur Rabbim bizleride. Mübarek olsun her kandilde. & Sevgiyle kuşat şaşkınıda. Doğruya ilet sapkınıda. Olmazsa düzelt eğriyide. Şefaat ya Rab bizlerede. & Aşkı tattır, sevdana yandır. Ruha sardır, sevgine kandır. Duamız kalpten, hep sanadır. Kabule şayan bahtiyardır. Hepinizin kandili mübarek olsun. Tüm sevdiklerinizle sağlık ve esenlik içinde daha nice kandillere ermenizi yüce Allah\’tan dilerim. Gönülden, selam ve saygılarımlaCANIM ABİCİM

  21. Rabbimden 3 ayları,tüm ayları ve dahi tüm ömrümüzü hayırlı bir şekilde geçirmemizi sağlamasını cani gönülden diliyorum….Elbette hatalarımız mevcut,günahlarımız da……Bize düşen hata ve günah oranını olabildiğince aza indirmek……Hele ki bu mübarek günlerde yapabilmek daha da güzeldir…..Yardım et Yarap,Şefaat et Yarap,Mağfiret et Yarap,bütün güzel sıfatlarının yüzü suyu hürmetine…paylaşımlarınız çok güzel ablacım ellerinize yüreğinize sağlık SELAM VE DUA ALLAH\’A emanet olun.

  22. RAHMAN VE RAHİM OLAN ALLAH\’IN ADIYLA elinizden çıkana üzülmeyesiniz ve Allah\’ın size verdiği nimetlerle şımarmayasınız. Çünkü Allah, kendini beğenip böbürlenen kimseleri sevmez. Hadidi Suresi: 23 Üç şey insanı kurtarır, üç şey mahveder, üç şey Allah katında dereceler kazandırır ve üç şey de günahları temizler. İnsanı kurtaran üç şey: 1- Gizli ve aşikar daima Allah’tan korkmak. 2- Fakirlik ve zenginlikte iktisatlı davranmak. 3- Sevinç ve öfke hallerinde adaletten ayrılmamak. İnsanı mahveden üç şey: 1- Aşırı derecede cimri olmak. 2- Nefsin her özlem ve arzusunu yerine getirmek. 3- Kendini beğenmek. İnsana Allah katında dereceler kazandıran üç şey: 1- Her müslümana selam vermek. 2- Yedirip, içirmek. 3- İnsanlar uykuda iken gece namaz kılmak. Günahları temizleyen üç şey: 1- Şiddetli soğuk havalarda abdesti eksiksiz almak. 2- Cemaatle namaza katılmak için camiye yürümek. 3- Namazın ardından bir sonraki namazı özlemek. Hz. Muhammed (s.a.v.) Ey Allah\’ım! Ey aşikâr ve gizli işleri bilen! Kul Senden başka kimin huzurunda el kavuşturur? Dua da senden, duayı kabul etme de Senden! Önce duaya meyil veren de Sensin, sonradan duayı kabul eden de Sen. Evvel Sensin, Âhir de Sen.Ey güçlükleri kolaylaştıran Allah\’ım! Sen bize dünyada da ahirette de iyilik ver, güzellik ver!Amin… Can konağını aramadaysan Cansın;Bir lokma ekmek arıyorsan ekmeksin;Şu nükteyi biliyorsan, işi biliyorsun demektir:Neyi arıyorsan O\’sun sen.Hz. Mevlâna Celaleddin-i Rûmî Allahümme salli ala seyyidina muhammedin abdike ve nebiyyike ve rasuliken nebiyyil ümmiyi ve ala alihi ve sahbihi ve sellim tesliymen bi kadri azameti zatike fi külli vaktin vehıyn* Allah’ım! Senin kulun, peygamberin, ümmi bir rasulün olan Efendimiz Muhammed’e, onun aline, ashabına, zatının azametinin sonsuzluğu nisbetinde her vakit ve her zaman salat eyle, kamil manada esenlikler ver.SELAM VE DUA ILE HAYIRLI CUMALAR

  23. Recep ayı ile başlayan bu mübarek günler; Yüce Rabbimizin engin rahmetiyle tecelli ettiği günlerdir. Bu günler Yüce Allah’ın, huzuruna gelerek huşu içinde ellerini açıp dua eden ve günahlarından pişmanlık duyup af dileyen kullarını sonsuz mağfiretiyle bağışlama günleridir. Rabbimiz şöyle buyurmuşlardır: "Elbette ki rahmetim gazabımı geçmiştir ve Rahmetim her şeyi kuşatmaktadır" Recep ayının ilk Cuma gecesi olan Regaip gecesi de bir lütuf, rahmet ve mağfiret gecesidir. Gecenizin Rabbimin rahmet ve muhabbetine vesile olması ve tüm işlerinizin hayra dönmesi duasıyla inş.

  24. Sen yoktun, dünya da yoktu, hiçbirşey yoktu bir zamanlar. Ama herşeyi bir Bilen, seni bir Bilen vardı. O bir olan Allah’tı (cc). Ve sadece O vardı. Ne kadar da güzel bir anlatım.İnsanı tefekküre sevkediyor.İnsanların sevgisi boş,yok demek ki.Hani derler ya Allah\’tan başkası masiva diye.Gerçekten de öyleymiş.Bir tek Senin sevgin… O sevginin bir katresi, bir zerresi bile yeter bize… Allah razı olsun,teşekkürler arkadaşım.Spaces sayfan da çok güzel olmuş,muvaffakiyetler diliyorum.Allah\’a emanet olun.

  25. Demek, herbir nevi mevcudâtın, hattâ yıldızların bir serzakiri ve nurefşân bir bülbülü var. Fakat, bütün bülbüllerin en efdali, en eşrefi ve en münevveri ve en bâhiri ve en azîmi ve en kerîmi ve sesçe en yüksek ve vasıfça en parlak ve zikirce en etemm ve şükürce en eâmm ve mahiyetçe en ekmel ve sûretçe en ecmel, kâinat bostanında arz ve semâvâtın bütün mevcudâtını latîf secaâtıyla, leziz nağamâtıyla, ulvî tesbihâtıyla vecde ve cezbeye getiren, nev-i beşerin andelîb-i zîşânı ve benîâdem\’in bülbül-ü zü\’l-Kur\’ân\’ı, Muhammed-i Arabîdir. CUMANIZ MÜBAREK OLSUN…….

  26. SAYGI DEĞER ABİMMMM..HAYIRLI CUMALAR .A.E.OLUN….İYİKİ VARSINIZ…SAYGILARIMLA……………………………………………………………………………….Yokluğunun hüznünde… Ayaklandı kâfirler… Gel ey Sultanim… Sen varken dil uzatamazlardı ne Rabbimize ne de dinimiz İslâm\’a. Simdi kudurdular, beter oldular. Rabbimizi inkâr ediyorlar. Hâlâ İslâm\’a çamur atıyorlar. Ve biliyor musun ey Allah\’ın Resulü,elbette görüyorsundur: Simdi de sana hakaret ediyorlar… Bunların sonu ne olacak? Cehenneme sığar mı bunlar? Yeter mi cehennem ateşi onlara? Yetmez ya Resûlallah! Ben onları Rabbime havale ediyorum. Tıpkı Senin gibi… Taif\’te taşlandığın gün gibi… Ya Resûlallah özledik seni… Seni çok özledik Ya Resûlallah. Şu kötülüklerle bezenmiş kirletilmiş dünyaya, Sırtımı dönüp, gözlerimi kapatıp, seni arıyorum kaybolan yerlerde… Seni her geçen gün daha çok kaybeden bu ümmetin, O hâle geldi ki, kâfiri dost bilip İslâm\’ı önlerine serdi. Maksadım şikâyet değil; hüznündeyim Sevgili, Kâbe\’de namaz kılarken mübarek başına saçılan pislikleri, o gün biricik kızın temizlemişti. Simdi yok Fatımalar ya Resûlallah… Sana yapılan çirkinlikleri temizleyecek: Fatımalar yok… Hamzalar yok… Ebû Bekirler yok… Sessiz kaldı ümmetin. Sesini duyuramadı… Ve sana sahip çıkamadı ya Resûlallah. Ey Sevgili, önceden kız çocuklarını gömerlerdi ya diri diri toprağa… Onlar masumdu ve ben onları hatırladıkça ağlıyorum. Yine gömüyorlar kız çocuklarını diri diri toprağa… Ve simdi anneler, masum olarak değil; günahkâr olarak gömüyorlar çocuklarını toprağa. Anneler Seni anlatmıyorlar çocuklarına. Rabbimizi anlatmıyorlar. İslâm\’ı anlatmıyorlar… Kur\’an okumayı öğretmiyor çocuklarına anneler… İçim sızlıyor ya Resûlallah. Sen varken gözünü kırpmadan canini feda ediyordu dostların: Anam babam sana feda olsun diyerek gözünü kırpmadan ölüme koşuyordu yiğitlerin. Senin uğruna, Rabbimin uğruna ve İslâm\’ın uğruna simdi kimse yasamıyor. Böyle dedim de hepten ümitsiz olmayayım. Senin ümmetine yakışmaz ümitsizlik… Ülkemde olmasa da uzaklarda, Rabbi için, senin uğruna ölenler var ya Resûlallah! Garip kaldık ya Resûlallah! Ne olur ümmetinin hakki için Rabbime yalvar da acısın, merhamet etsin bize. O seni geri çevirmez Biliyorum Yüce Rabbim bizi de geri çevirmez ama; Bizim istemeye yüzümüz kalmadı. Çünkü biz hakikatten çok uzak kaldık ya Resûlallah! Biz hangi cezaları hak etmedik ki… Moda dediler, kız kardeşlerimize pantolon giydirdiler. Erkekler henüz etek giymedi ama; Onlar da kız kardeşlerine özenip saçlarını uzattılar. Kına kokan eller türlü boyalarla süslendi. Kadınlarımız evinin hanimi olup, yavrusuna annelik etmek yerine; Is, ekmek parası dedi, yuvalar yıkıldı. En kötüsü başörtümüze de el uzattılar ya Resûlallah Ve ehemmiyeti kalmadı tesettürün… Amacım şikâyet değil sana ey Sevgili! Acım büyük… Yokluğunun hüznündeyim. Çare değil hiç bir şey. Çünkü anlatamıyorum, dinlemiyorlar beni ya Resûlallah! Onlar Rabbimin de dediği gibi hem kör, hem sağır, hem de kalpleri katılaşmış… Yazık oldu bu ümmete. Sen sahip çık bize. Şefaatini esirgeme ya Resûlallah. Yüce Rabbim: "Habibim!" dedi sana. Senin aşkına yarattı on sekiz bin âlemi… Sen olmasaydın yaratmazdım dedi. Âlemlere rahmetsin sen… Hatem\’ül Enbiyasın. Gönüllerin sultanisin. Rabbimizin Sevgilisi. Bize de merhamet dile Rabbimden. Biz göremedik seni ya Resûlallah! Yine de tebessüm eden, daima gülen yüzün geliyor aklıma, Seni hatırladıkça… Ve doyamıyorum ya Resûlallah! "Ümmetim!.." "Ümmetim!…" diyen o tatlı sözlerine. Sen Muhammedü\’l Emin\’din… Mü\’minler de, müşrikler de, münafıklar da, Tüm herkes ayni derecede güvenirdi sana. Sen bu vesileyle almıştın bu güzel ismini: "Muhammedü\’l Emin!" Güvenilenlerin en güvenlisi. Oysa bizler ümmetin olarak, hiç güvenemez olduk bir birimize. İçimizdeki güveni sarstılar. Bizi bize yalancı çıkardılar. Aslımızdan, kendi özümüzden uzaklaştırdılar ya Resûlallah! Neden ki ya Resûlallah! Tüm bunlar bize reva mi, cefa mi? Sen edep ve hayâ abidesi idin ey Resûlallah! Sen kimseye kötü söz söylemezdin. İncitmezdin seni incitenleri bile. Kimsenin sözünü kesmezdin, sükût ile dinlerdin. Sen konusunca rüzgâr bile susardı. Tüm kâinat seni dinlerdi. Çok mütevazi bir yaşantın vardı, Bir hurma yeterdi seni doyurmaya. Yırtık olmasa da eski bir aban Üzerine yattığında bedenine izi çıkan eski bir hasırdan yatağın, İçimi yaralıyor ya Resûlallah! Seni bu hâlde gören Hazreti Ömer omuzları sarsıla sarsıla ağladığında sormuştun: "Ey Hattab oğlu! Niçin ağlıyorsun?" Ve demişti ki Hazreti Ömer: Ey Allah\’ın Resûlü! İranlılar imparatorlarını sarayda yaşatırken, Bizanslılar Kayserlerini lüks ve ihtişama boğmuşken, Sen ki Allah\’ın Resûlüsün… İzin versen de, biz de seni…" Anlamıştın sana söylemek istediğini. Hüzünlü bir tebessüm ile: "İstemez misin ey Ömer, dünya onların olsun, âhiret de bizim…" Tüm insanların dostuydun ve severdin herkesi En çok da çocukları severdin. Demiştin ki: "Büyüklerimize hürmet etmeyen, Küçüklerimize merhamet etmeyen bizden değildir." Oysa simdi küçükler büyüklerine ne hürmet ediyor ne de saygi gösteriyor. Büyükler de küçüklerine sevgi ve merhametten yoksun ya Resûlallah! Sen çok cömerttin ya Resûlallah! Evindeki tek hurmayı misafirine ikram edecek kadar. Senden bir şey istenildiğinde "Hayır!" demezdin. "Uhud dağı altın olsa ve benim olsa, Üç günden fazla elimde tutmaz, hepsini dağıtırdım" dediğin geliyor aklıma. Kimsenin ayıbını yüzüne vurmazdın sen ey Sevgili. Bizler bugün annemize, babamıza, esimize, dostumuza dönüp, Herkesi suçlar, ayıplar, yadırgar olduk. Sen hem anasız hem babasız büyüdün. Yetimliğin acısını onlara özlem duyarak yasadın. Simdi ise ne anaya saygı kaldı ne de babaya… Diyorum ya, her bir şey aslından iyice uzaklaştı ya Resûlallah! Babasız çocuklar dünyaya geliyor. Anneler çocukları kapı önüne bırakıyor. Daha da ileri gidip onların katili oluyorlar. Bir sabah uyandığımda kıyamet kopmuş olacak, Korkuyorum… Ne Rabbimin ne de Senin huzuruna çıkmaya yüzümüz var. Biz çok değiştik ya Resûlallah! Seni seven senin gibi olmalı: Senin gibi Allah\’a kul olmalı. Ümmetin için gözyaşı döktüğün zamanlar geliyor aklıma, Oysa biz lâyık olabildik mi Şimdi sana?"Biz seni ancak âlemlere rahmet olarak gönderdik." (Enbiyâ, 107)

  27. Nefsinle aklın arasında kaldın mı hiç?Evetle hayır arasında;Varla yok arasındaNefsinle aklın arasında kaldın mı hiç?Söylemekle söylememek arasında;Söylemenin " Pişman" lığı, Söylememenin "Keşke"si kıskacındaNefsinle aklın arasında kaldın mı hiç?Sabretmekle yapmak arasında,MÜkafatla ceza kıskacındaNefsinle aklın arasında kaldın mı hiç?Olduğunla olmak istediğin arasında,İçindeki senle karşında duran sen kıskacındaNefsinle aklın arasında kaldın mı hiç?Çalışmakla çalışmamak arasında,Rahatlıkla rahatsızlık kıskacındaNefsinle aklın arasında kaldın mı hiç?Annenle baban arasında,Doğruyla yanlış kıskacındaNefsinle aklın arasında kaldın mı hiç?Yani kalbinle aklın arasında,Yüreğine karşı mantığınlaSevginle, yüreğin;Doğrularla aklınNefsinle aklın arasında kaldın mı hiç?Nefsin aklı yönettiği,Aklın nefse söz geçiremediği şu zamandaSen aklınla nefsini yenebildin mi hiç?Ya da nefsini ikna edebildin mi?Nefsinle aklın arasında kaldıysan benim gibi,Sen de dinle Rabb\’imizin öğütlerini:"Ey insan!Sana gelen her iyilik Allah\’tandırBaşına gelen her fenalık ise nefsindendir "Nisa suresi 79ayetALINTI

Bir Cevap Yazın

