…Anne sevgisi, Eş sevgisi, Kardeş sevgisi, Evlat sevgisi, Sevgili sevgisi, Allah dostlarına duyulan sevgi, hepsi birdir.. Hepsi tek pınardan beslenir…Çünkü SEVGİ tektir…

AŞK TEKTİR…!!!

Yaratıcının en mükemmel tasarımıyım ben.

İnsanım ! Ve en mükemmel şekilde tasarlandım.

"Ben gizli bir hazineydim, istedim ki bilineyim" diyerek yarattığı âlemlerin en sevgilisi Muhammed’in nuru aşk-ı ile yaratılan kâinatın malıyım. Yani büyük bir aşkın ürünüyüm.

Aşk çocuğuyum ben..

Âşık olmak ve kâinata sevgimi sunmak üzere programlandım Yaratıcım tarafından.

Aşk ne zaman, ne de mekân arar.

İlle de mekân derseniz kalbim derim.

Zaman ise; geldiği andır…

O gelmeden hissettirir kendini, olaylarla belli eder geleceğini.

Sanki geleceğini bilir gibi beklerim onu.

Bir hassasiyet bir durgunluk başlar yüreğimde,

Fırtına öncesindeki sessizlik gibi bir sükût kaplar etrafımı.

Sanki bir şeyleri hisseder ama ne olduğunu kestiremem bir türlü.

İşte o an aşk kapımdadır, içeri girmek için davet bekler benden.

Ben aşkı bilsem de O’nun kadar aşkı hiç kimse bilemez.

O sevenlerin en sevenidir, çünkü aşkı yaratan O dur.

O aşkın ta kendisidir.

Sevmeseydi zaten yaratmazdı beni.

O, istenmeyi istemeseydi, istemeyi içime vermezdi.

O sevilmeyi ister, O istenmeyi bekler.

Ve yine insanla ayna tutar insana..

Aslında aynada O’dur, Sevgide O’dur, Aşk da O’dur.

O benim kapıma gelen deli sevdamdır..

"İnsan benim sırrımdır. Ben insanın sırrıyım " der.

Sır nedir?…

Aslında kâinattaki en büyük sır "AŞK" tır.

Sev der, çok sev ama en çok beni sev..

Sevdirir birleştirmez, Gösterir yaklaştırmaz, Özletir hasret bırakır, Âşık eder kavuşturmaz.

Zaten kavuşsa adı ÂŞK olmaz.

Yan der, çıra gibi yan ama tutuşma der.

Tutuşacaksan sadece benim için tutuş.

Bir baş eğmezliktir insanın hayata karşı hırçınlığı.

Ve kendini bildiği andan itibaren aşkı arar.

Kâinattaki her şey O’nu arayıştır aslında..

O’nu keşfetmek üzere programlanmıştır hayat.

Her şeye rağmen AŞK tektir.

Gecelerce yıldızların parıltısını seyredersiniz,

Ne güzel, Ne ulaşılmazdır onların ışığı.

Ama onlarda güneşten alırlar parlaklıklarını.

Güneşi seyredemezsiniz gözleriniz kamaşır.

Gaye-i ışıktır güneş, Vesile-i ışıktır yıldızlar, güneşi yansıtırlar.

Vesile-i AŞK tır insan, Gaye-i AŞK tır Allah

Ve perde-i AŞK tır insanı sevmek.

İnsanla perdeler kendini hasret bırakır özletir göstermez.

AŞK-ı dünyevidir insan ve AŞK-ı uhrevidir Allah.

O kulunun kalbine nazar etmeye görsün,

Kıvılcımı yaktı mı artık hiç kurtuluşunuz yoktur.

O yarattığı kulunu sevdirerek yaklaştırır kendine.

Sevgilinin zatında aslında kendi nurudur görünen.

Seven O’nu sever, Arayan O’nu arar,

İsteyen O’nu ister, Özleyen O’nu özler.

Peşinden koştuğumuz da O, Kavuşmak istediğimizde O,

Sarılmak istediğimizde O dur..

AŞK; tekdir..

Aslında en büyük lütûftur bu, Kulunun kalbine koyduğu kor ateş.

"Her göz etmez fark, İşitmez her kulak,

Saklı olmaz birbirinden CAN ve TEN

Canı görmek için izin yok ki bil ki sen

Bir ateştir, yel değildir ney sesi;

Kim ki ateşsizdir; Yok olsun böylesi " der Mevlana..

İşte yana yana gelir kul ona.

Mucibince amel ederse dünyevi aşktan uhrevi aşka geçiverir.

Aslında Mecnun’a Leyla’dan tecelli eden de onun aşkının nurudur.

Ama o kalbe kendi sevgisinden daha şiddetli bir sevginin girmesine müsaade eder mi hiç?

Kulunu kullanır, önce kulunda hissettirir zatını, Gönlüne lezzet tat verir. Güllerin kokusunu gül kokusuyla duyurur, Bülbüllerin sesini dinletir, Şakayıkların

renklerini gösterir, Fark ettirir hayatı, Aldığı soluğu hissettirir. Sonsuz sevgi pınarından su içirir. Sevmeyi böyle öğretir kuluna.

Sevince, İlkbahar olur Sonbaharlar âşıklara.

Ve aşkı insana insanla efsane eder ve aşığı aşka müptela eder.

Aşık artık maşuğunun peşinden koşar, her yerde onu arar.

Leylalar Mecnunlar, Yusuflar Züleyha’lar, Ferhatlar Şirirnler ve daha nice efsaneler bu aşkla ona erdiler.

Anne sevgisi, Eş sevgisi, Kardeş sevgisi, Evlat sevgisi, Sevgili sevgisi, Allah dostlarına duyulan sevgi, hepsi birdir.. Hepsi tek pınardan beslenir.

Çünkü SEVGİ tektir..

Bilmeden Allah’ı sevmektir ÂŞIK olmak, işte budur aşka mecaz katmak.

O zatını, Kulunun suretinde gizler görünmez, ama O kulunu görür..

O bilir, O çok sevdiği kulunun kendisini aradığını,

Bir gün mutlaka kendine âşık olacağını da bilir.

Bu aşkla Mahmut Hüdai-ye kadılığı bıraktırır.

İbrahim Ethem’i atlas yorganından çıkartır.

Bişr-i Hafî’ye bütün varlığını tükettirir.

Niyazi-i Mısri’ye mum yaptırıp sattırır.

Ferhat’a dağları deldirir, aşığa acı çektirir.

ÂŞIK sadece sever,

O sevdiği ile birlikte olmayı sever, o sevmeyi sever ve

"Seni seviyorum" demeyi sever.

Âşık, ÂŞKA âşıktır, ÂŞIK aslında SANA ÂŞIKtır…

Tek "Seni seviyorum" "Seni seviyorum" demeyi seviyorum..

Güzin Osmancık


 
24 Yanıt

  1. ~ Seven, sevdiğinin sözünü, başkalarının sözüne tercih eder. ~ Seven, sevdiğinin sohbetini, başkalarının sohbetine tercih eder. ~ Seven, sevdiğini memnun etmeyi, başkalarını memnun etmeye tercih eder. İmam Gazâli (r.a.)Mevla razı olsun oğul. gönlüne sağlık. çok güzel bir yazıydı. selam ve dua ile.

  2. Sevgi adalet bilir,Sevgi alçak gönüllülüktür,İçtenlik ve dürüstlülüktür;Sevgi barıştır,Sevgi uzun bir acıdır ve naziktir.Sevgi yumuşak başlıdır ve hata bulmaz.Sevgi yargılamaktan sakınır,Asla bir başkasına olumsuz nitelenme yapmaz,Çünkü kalbindekini yanlız ALLAH bilir…******Güzel bir paylaşımdı Ahmet kardeşim…Allah Razı Olsun…Sizlerin arasında olmaktan mutlu olan kardeşiniz :):) Kardelen K…Rabbime emanetsiniz…Selametle…

  3. "Ve yine insanla ayna tutar insana.. "Aynanın sırrına erecekse, aynada kaybolmayacaksa insan, aşk olsun o zaman 🙂 Aynaya değil, aynada yansıyana meftun olmak, görünen herşeyin O\’ndan olduğunu bilmek duasıyla..Aşk tek, onu Yaratan tek.." İranlı bir şair der ki: Aşka uçarsan kanatların yanar. Buna mukabil Hz.Mevlana da der ki: Aşka uçmayan kanat neye yarar?..\’\’

  4. "Ey Gönül! Doğumla nişanlandığın Hakikî Sevgili\’ye (cc), ölümle nikahlanıp Şeb-i Aruz günü kavuştuğunda ve sana nişan öncesi âlemi ervahta sorulan “Elestibirabbikum (Ben sizin Rabb’iniz değil miyim) ?” kûtsî sorusuna “Belâ (Evet)” cevabınla nişanının bir nişânesi ile rahmetinin bir cilvesi olarak sunulan AŞK yüzüğü sembolü nisbetindeki Rasûlüne sadık kalıp kalmadığını sorarlarsa söyler misin ne cevap vereceksin?.."Çok güzel bir yazıydı , Allah cc. olsun .Hayırlı cumalar.Esselamüaleyküm.

  5. harika bir paylaşım…Allah razı olsun Ahmed bey oğlum… Rabbim her daim yar ve yardımcın olsun…selam ve dua ile…

  6. cok güzel bir paylasim Ahmed abi Allah sizden daima razi olsun yazilarinizi seve seve okuyorum :)ve arkadaslarlada paylasiyom hakkinizi helal edin

  7. Aşkı en iyi aşkın kendisi anlatacaktır: “Aşkı kimseye sorma, aşkın kendisine sor!" ALLAH RAZI OLSUN CAN KARDEŞİM…SELAM VE DUALARIMLA ALLAHIMA EMANET OL…RABBİMİN NURU ,RAHMETİ VE MAĞFİRETİ ÜZERİMİZE OLSUN…KARDELEN

  8. اسلام عليكمGönlümüzde sevgi seli Çağlasın kalmasın geri Dost meclisinden içeri Dostlara sevgi yazalım Acı sözlerin eseri Kalmasın gönülde yeri Alsın sevgiden bir,seri Sözlere sevgi yazalım Diller sevgi sözü desin Rüzgarlar sevgiyle essin, Gönüllere sevgi eksin Dillere sevgi yazalım Benlikteki sevgi özü Yüreğine düşsün közü Açılsın gönlünün gözü Gözlere sevgi yazalım Gel seninle bir olalım Sevgilere pir olalım Gönüllere gül olalım Güllere sevgi yazalım Çağları sevgiyle aşıp Nesilden nesile koşup Yedi ceddine ulaşıp Yıllara sevgi yazalım Senden geçer sevgi yolu Pirin elindeki dolu Allah\’ın sevdiği kulu Kullara sevgi yazalım O SEVGİ DOLU YÜREĞİNE SAĞLIK AHMED KARDEŞİMALLAH YAR VE YARDIMCIN OLSUNSELAM VE DUA İLE..Fİ EMANİLLAH..

  9. ALLAH RAZI OLSUN DEĞERLİ KARDEŞİM.. RABBİMİN SEVDİĞİ KULLARDAN OLASIN İNŞALLAH.YA RABBSenin için ağlamak istedim ben bu gece Sana dönüp yalvarmak, istedim ben bu gece Senin kapını çaldım orda aç, susuz kaldım Sana kavuşmak için her şeyi göze aldım Ben sevgine muhtacım sensin benim ilacım Rahmetinden bir damla, bana da ayır Ya Rab Gözyaşlarım durmuyor sana doğru akıyor Şah damarım kaynamış senin için atıyor Kanatlarımı açsam, korkularımı aşsam, Özgürlüğün tadına senin yanında varsam Ben sevgine muhtacım, sensin benim ilacım Rahmetinden bir damla, bana da ayır Ya Rab Beni yalnız bırakma, beni sensiz bırakma, Yalvarırım ALLAH’IM karanlıklara atma Sevgini esirgeme, kalbimi mühürleme, Senden uzak yaşayan, insanlardan eyleme, Ben sevgine muhtacım, sensin benim ilacım, Rahmetinden bir damla, bana da ayır Ya Rab

  10. Hayatı anlamak istiyorsanız, bunun iki yolu vardır;Uzun olanı kitaplardan, kısası ise sevgiden geçer! ~ Dinle Neyden ~Hayırlı akşamlar Ahmed kardeş…Yine güzel bir konu, yine güzel bir blog…RABBİM yar ve yardımcın olsun.

  11. ANNEM …CANIM ANNEMDün gece seni gördüm düşümde,ıssız bir vadinin kuytu köşesindeydik ikimizdeYalnızdın,hüzünlü ve kederliydin yılların yorgunluğu gözlerinde ben ise,Beni birdaha sorma güzel annem her zamanki gibiyim yine.Gecenin koynunda güneşi arıyorumBirde ne gördüm bilirmisin o gece?ak düşmüş saçlarından acılar süzülüyordu her yanıma.Her yanım nehirlerin taşkınlığı gibiydi güzel annem tıpkı Munzur,Dicle Fırat misaliGörüşmeyeli yıllar oldu değilmi?zaman nasılda su gibi akıp gidiyormuş meğer.İlk görüştüğümüz an.Hatırlıyormusun?sevdiğini sanmıştım o an.Ama nedense hiç görememiştim o sevinciBeklide mutluluğu içine gizlemiştin kim bilir.Belliydi sanki canın bir şeylere sıkılmış ondandır annem.Onun için bana güneşi sormuştun.Ben ise anlatamamıştım sana güneşin nasıl olduğunu.Parlak ışıklardan bir demet sunabilmiştim.Nasıl anlatabilirdimki zaten.Adını duyduğumda yüreğim Yerinden oynar.Yanıp tutuşurum elimde olmadan.Gökyüzünün sonsuz derinliklerine dalarım.Birde bana yıldızları sormuştun o düşte.Oysa yıldızları seyretmek yasaktır bu ülkede bilmezmisin?Her sorduğunda bir şeyler sızlatıyor yüreğimi içim ürperiyor elimde olmadan oysa kaç mevsim geçti.Yada kaç kıştan sonra bahar göremedik bu mekanda kim bilir? Nereden bilinsinkiBen bile unuttum sayısını görüşmediğim baharları annem.Beyazlaşmış saçlarından karlar yağıyorduO düşte her yanım ıslak,her yanım soğuk,her yanım deli poyrazın esen sesinden titriyordu.Nasılda üşümüşüm bir bilsen.Bir an sıcak bir yorgan gibi üstüme örtündüğünü hissettim.Yılların hasretiZaten uzun zamandır görüşmemiştik biliyorsun konuşup sarılamamıştık birbirimize ondan olsa gerek Güzel annem gördüğüm düşte olsa,daha acılı daha yorgun gördüm seni.Ama umutluydun .Beklide yanılmışım kim bilir?bir an bana ağladığını hissetmiştim nasılda zor tutmuştum kendimi bilsenHiç kıpırdamadan oturuyordun karşımda eğilip elini öpmüştüm usulca ya sonra sanırım sarılmıştımIslak gözlerine bakıp yüzümü ellerine sürmüştüm avuçlarına.Yüreğinin sıcaklığını hissetmiştim doyasıyaDoymamıştı yürağim o an ben kendimi bırakıp ağlamıştım biliyorum bir düştü gördüğüm ama uyandım.Hala gözlerimden akan yaşların izleri kalmıştı yanaklarımda.Adı düşta olsa gerçek olmasada Ne çok özlemişim seni bir bilsen bir bilsen sevgili ANNEM…ANNEMM…ANNECİĞİMMM..,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,RABBİM HİÇ BİR EVLADI ANNESİZ BABASIZ BIRAKMASIN ..YÜREĞİMDEN YÜREĞİNE CANIM ABİMM..ALLAH.A EMANET OL..SENİN GİBİ ABİLER ÇOĞALSIN İNŞ.SAYGILARIMLA…

  12. Aşk, şiddetli bir muhabbettir. Fâni mahbuplara müteveccih olduğu vakit, ya o aşk kendi sahibini daimî bir azap ve elemde bırakır. Veyahut o mecazî mahbup, o şiddetli muhabbetin fiyatına değmediği için, bâki bir mahbubu arattırır; aşk-ımecazî, aşk-ı hakikîye inkılâp eder.Bir çok gere aşıkların dilinden şu süzülür… aşkıma…sevdama değmezmişsin…O mecazi mahbub o şiddetli muhabbetin fiyatına değmediği için insan baki bir mahbubu arar…ve aramalı… Hem şefkat hâlistir, mukabele istemiyor, sâfi ve ivazsızdır. Hattâ en âdi mertebede olan hayvânâtın yavrularına karşı fedakârâne, ivazsız şefkatleri buna delildir. Halbuki aşk ücret ister ve mukabele talep eder. Aşkın ağlamaları bir nevi taleptir, bir ücret istemektir…selam ve dua ile ablacığım emeğine yüreğine sağlık…

  13. Saat kaç?Kaçı kaç geçiyor ?Kaça kaç varKaç, kaçta derken kaçıyor. Kaçıyor neler, nelerTane tane tek tek, birini atlamadan anlarımı çekiyorum.Hasreti diniyor vakitlerin. ALINTI…

  14. Seherde göz yaşı,Gözün aşkı..Beşigimde ninni,Annemin aşkı…Uykusuz gecelerde,Uyanık kalışı…Semada dua,Gökyüzünde güneş..Bir dosta selam veriş..Allah\’ın selamı üzerine olsun,Ey gönlü yüceAhmet kardeş… selam ve dualarla kalın.

  15. Mâdem hakikat böyledir; gel, ey hayata çok müştak ve ömre çok tâlip ve dünyaya çok âşık ve hadsiz emellerle ve elemlerle mübtelâ bedbaht nefsim! Uyan, aklını başına al. Nasıl ki yıldız böceği, kendi ışıkçığına itimad eder, gecenin hadsiz zulümâtında kalır; bal arısı kendine güvenmediği için gündüzün güneşini bulur, bütün dostları olan çiçekleri, güneşin ziyâsıyla yaldızlanmış müşâhede eder; öyle de, kendine, vücuduna ve enâniyetine dayansan, yıldızböceği gibi olursun. Eğer sen, fânî vücudunu, o vücudu sana veren Hâlıkın yolunda fedâ etsen, bal arısı gibi olursun, hadsiz bir nur-u vücud bulursun. Hem, fedâ et; çünkü, şu vücud sende vedîa ve emânettir. S.A HAYIRLI GÜNLER CAN AHMED

  16. Her kimin yakası bir aşktan dolayı yırtılmışsa, o hırstan ve ayıptan tamamıyla temizlenmiştir.Kimde aşk endişesi yoksa o, kanatsız kalmış bir kuş gibidir, vah ona!Ey bizim sevdası güzel aşkımız; şad ol!Toprak beden, aşktan dolayı göklere çıktı; dağ (bile aşktan) oynamaya başladı, çevikleşti.Yemyeşil aşk bağının sonu, ucu-bucağı yok; orada gamdan ve neşeden başka ne meyveler var!Aşk davaya benzer; cefa çekmek de şahide. Şahidin yoksa davayı kazanamazsın ki!Her ne kadar dille anlatmak aydınlatıcı ise de dile (gelmeyen) aşk, daha parlaktır.Aşk seçkin erler için gemiye benzer. Gemiye binen kişinin bir afete uğraması nadirdir, çoğu zaman kurtulur.Aşkın yüzlerce nazı, edası, ululuğu var. Aşk, yüzlerce nazla elde edilebilir.Aşk vefakâr olduğu için vefakâr olanı satın alır. Vefasız adama bakmaz bile.Aşkın beş yüz kanadı vardır. Her kanadı, arştan yeraltına kadar bütün kâinatı kaplar.Aşk, denizi bir çömlek gibi kaynatır; aşk, dağı kum gibi ezer, eritir.Aşk, gökyüzünü çatlatır, yüzlerce yarık açar; aşk, sebepsiz yeryüzünü titretir.Temiz aşk, Muhammed’le eşti. Allah aşk yüzünden ona “Sen olmasaydın…” dedi.Hâsılı o, aşkta tekti. Onun için Allah, peygamberler içinden O’nu seçti.Gönüllerin dönüşünü aşktan bil. Aşk olmasaydı dünya, donar kalırdı.Bu dünya pazarında sermaye altındır; o dünyada ise aşk ve iki ıslak göz.Zahirî güzelliğe ait bulunan aşklar da aşk değildir; onlar sonunda bir utanç vesilesi olur.En güzel olan Allah aşkından başka ne varsa can çekişmeden ibarettir…Âşıklık, gönül iniltisinden belli olur; gönül derdi gibi bir dert yoktur.Âşığın hastalığı diğerlerinden farklıdır; aşk, Hak sırlarının usturlâbıdır.Âşıklar ferahlık kadehini, sevgililerin eliyle öldürüldükleri zaman içerler.Dirhem vermek cömert kişiye lâyıktır. Can vermek de esasen âşığın vergisidir.Âşık, aşk diyarında ne söylerse söylesin, ağzından aşk kokusu duyulur.Âşıkların varlıkla işi yoktur; âşıklar, kârlarını sermayesiz elde ederler.Âşıklar, yoklukta çadır kurarlar; onlar, yokluk gibi bir renktedirler, bir tek ruhları vardır onların!Âşıklara sevgilinin güzelliği müderristir; defterleri, dersleri, meşkleri de onun yüzü!Aşk, âşıkların vücudunu inceltir, zayıflatır; sevgililerin vücutlarınıysa güzelleştirir.Âşık, başını verince akıl kalır mı gayri? Her şey helâk bulur, yalnız O’nun hakikati kalır.Kul, daima elbise, vergi diler; âşığın elbisesi ise daima sevgilinin cemalidir.Şeytan bile âşık olsa topu çeler; bir Cebrail kesilir, şeytanlığı ölür.Aşk, kimseye niyazı ve ihtiyacı olmayan Allah’ın vasıflarındandır.Ondan başkasına âşık olmak, geçici bir hevestir.Çünkü mecazi aşk, altınlarla bezenmiş bir güzelliktir. Görünüşü nurdur, fakat içi dumandır.Nur gitti de dumanı meydana çıktı mı mecazi aşk, derhal soğur; donar kalır.Hazreti Mevlana…Allah (c.c.) razı olsun can abim bu güzel paylaşıma ancak Mevlana Hz\’nin bu güzel yorumu yakışırdı Cenab-ı Mevla yar ve yardımcın olsun ebedi muhabbetlerimle selam ve dua ile…

  17. Gözlerin, Yakup sabrıyla seyreylediği bir direnişle karşılasın sıkıntılarını Kalbin, kuyularda ümidini diri tutan Yusuf-un çaresizliğiyle beklesin kurtuluşunu. Düşüncelerin, iffetine suskunluk yeminleri etmiş Meryem kadar sessiz anlatsın masumluğunu. Özlemlerin, Medine-de Muhammed-in(s.a.v) gelişini bekleyen insanların coşkusuyla karşılasın vuslatını. Düşüncelerine tutun…Kendi vicdanının yargıcı, kendi günahının tövbekarı ol. Kendi acısının sabredeni, kendi sıkıntısının ilacı, kendi dertlerinin dermanı ol. Kendi yalnızlığının dostu, kendi cümlelerinin anlamı, Kendi sessizliğinin sesi ol. Kalbine tutun… Hayatın sana bırakılan sokaklarına, karmaşık duygularını kapıların arkasına kilitleyerek çık. Bütün yürüyüşlerin, bütün yolların sonu kendinde bitsin. En çok da kendine özlem duy. Aynada gördüğün yüzün, kalbindeki senden başkası olmaması için özlemlerine tutun.Yol uzun, vakit kısa. Zamanın hayat törpüleyen basamaklarından, ömrümün son durağına esenlikle gitmek istiyorsan, en çok kendini özle. En çok kalbine, kendine tutun… Çünkü; Hayat bilmeli ki aslolan, Muhammed-in (s.a.v) Hira-dan hayatın merkezine indirdiği cümlelerin oluşturduğu yankıdır. Hayat bilmeli ki aslolan, ölümün gözlerine yaşarken bakabilmektir. Hayat bilmeli ki aslolan, kalbinin gerçek sahibine sımsıkı tutunmaktır.rabbim razı olsun kardeşim cok güzel paylaşım olmuş emegine saglık dua ile kal.

  18. İSTERDİM Kİ…. İsterdim ki, her gidişin bir dönüşü olsun! Ardından buğulu gözlerle el sallayanların, yüzlerinde kocaman bir gülümsemeyle kollarını açtıklarını da görebilsin her insan! İsterdim ki, söylenmemiş sözcüklerin, kurulmamış cümlelerin değil, sadece; söylenmişlerin, kurulmuşların pişmanlığını duyalım; “üzgünüm!” diyecek zamanımız olsun! Bağışlanmayacak kadar büyük olmasın suçlar! İsterdim ki, sığınacak bir liman bulabilelim fırtınanın ortasında; yürek dardayken, “vazgeçme!” diyecek dostlarımız da olsun! İsterdim ki, kaybetmeden önce ağlamayı, söylemeden önce düşünmeyi, nefretin tuzağına düşmeden tartışmayı da bilelim. İlla, “savaş” tehdidi altındayken atmayalım, “barış” çığlıklarını… İlla, sevilmemiz gerekmesin, sevebilmek için! Dünyanın yalan olduğu genellikle bilinir de, hani bazen söyletirler insanı; “Dostluk, sevgi yalanmış!” diye… Gelip geçici dense, dilimizin ucundadır; şan, şöhret, güzellik… İsterdim ki, kimsenin aklından çıkmasın, gelip de geçtiğimiz… Bir yolculuğu güzel yapan, yanımızdaki insanlardır ve her birimiz, bizlere ödünç verilmiş bir hayatı yaşarız. İsterdim ki; kadri, kıymeti bilinsin; aynı zaman dilimini paylaşıyor olmanın! Kimse susmasın konuşması gerekirken; sadece, kazanacakları kavgalara girişmesin insanlar! Düşlerimiz olsun, kimsenin cesaret edemediği türden! İsterdim ki; acı rehberlik etmesin mutluluğa; ölüm, gözümüze sokup durmasın hayatı; hasrete ihtiyaç duymasın vuslat! İhanetin karası sürülmesin alnımıza, ayazı vurmasın gözlerimize; kağıt üzerindeki gibi, öylece durmasın yüreğimizde sevgi, bir işe yarasın! Yaşlılar kimsesiz, gençler yarınsız kalmasın. Hazan değmesin gülümseyen yüzlerine çocukların! Başı önde gezmesin insanım; aynalar, kırılmasın utancından! Bana dokunmayan yılan bin yaşamasın, çuvaldızı tatmadan, saplanmasın iğneler! Boşlukta sallanmasın uzatılan hiçbir el; bulunsun, her selama bir karşılık veren! İsterdim ki; acılar acımız, sevinçler sevincimiz, haksızlıklar kavgamız olsun! İsterdim ki; hepimizin bir türküsü olsun yüreğini titreten, bir şiirimiz olsun umudun tükenmediği, bir amacımız olsun, uğruna bir ömrün harcanacağı türden… Bizsiz, bir hiç olsun şu kainat! Gel gör ki, mükemmel bir dünya değil yaşadığımız; görünen o ki, mükemmel de olmayacak; ne O, ne biz! “Bir insanı sevmekle başlayacak her şey!” demiş, Sait Faik Abasiyanik… İsterdim ki, bir insani sevmekle başlayalim! Alıntı…

  19. Aşk kuşu her başa konmaz, âşıkların derdini de her tabib bilmez. Ey dünya fidanında meyveler yetiştiren kimse; bir de gönül fidanında meyveler yetiştirmeyi dene… Sabah-akşam, gündüz-gece dünya ile boğuşup duruyorsun da eline gamdan başka ne geçiyor? Gam köyüne çadır kuranlar yine bin türlü dertle bu dünyadan kopup gideceklerdir. Şimdi dikkat kesil, kulağındaki dünya pamuğunu çıkarıp at, dostun dosta ettiğine iyice bak… Belh Sultanı İbrahim bin Edhem, tacâ tahta tekmeyi vurup Allah ( C.C) yoluna revan olmuştur. Bu yol çok çetin ve zahmetli bir yoldu. Allah razı olsun Allah a emanet ol can kardesım

  20. Selamün Aleyküm ve Rahmetullah!Seven "O" Sevdiren "O" Özleten "O" Hatırlatan "O" Özleyince dua ettiren "O". Sevgi ne güzel, Kimbilir Sevmeyi Yaradan Ne Güzel! Sevmeyi Yaradanın Sevgisinden Nasiplenmek Duasıyla… Cumanız Mübarek Olsun….hayırlı geceler kardeşim

  21. Sevgiliyle buluşma vakti: NamazHuzurda olmanın huzuruyla, manasını bilerek, tek, yüce ve sonsuz olduğunu idrak ederek geldim huzuruna… "Namaz huzur iledir" dedin. Bir hiç olmanın bilinci ile huzuru yaşıyorum. Ve biliyorum ki hiç olan yaşar huzuru, yaşayan bilir namazı…Yuvasını arayan kumru gibi "Nerede, nerede, nerede?" diye Seni ararken, Namazda bana dedin ki: Nerede olacak? O rahmet sıfatları nerede ise orada olacak…Güç, kuvvet, nezaket, temizlik, anlayış, duyuş ve görüş nerede ise orada olacak…Nerede olacak? Arslanın daima ormanda bulunduğu gibi o da her zaman, gönlünün, düşüncenin bulunduğu yerde olacakNerede olacak? İnsan bir hastalığa yakalanınca gözü ümit kanatlarını açar, sağlığa sıhhate uçar ya, işte orada olacak.Hoş olmayan bir şeyi, bir kötülüğü defetmek, bir felâketi atlatmak için başvurduğun, yalvardığın kapıda; harman savurmak, bir gemiyi götürmek için rüzgar beklediğin yerde olacakGönlün işaret ettiği dilinle "Ya Hu, ya Hu, ya Hu!" diye dile getirdiğinde her an seninle olacak…İşte geldim ve huzurundayım Rabbim, emrine hazırım!Huzurda olmanın huzuruyla, manasını bilerek, tek, yüce ve sonsuz olduğunu idrak ederek geldim huzuruna…"Namaz huzur iledir" dedin. Bir hiç olmanın bilinci ile huzuru yaşıyorum.Ve biliyorum ki hiç olan yaşar huzuru, yaşayan bilir namazı…Geldim huzuruna Rabbim…hayırlı günler hayırlı cumalarselam ve dualarımla….

  22. SevgiSevgi bir yaşam olsa Her anını tatmak isterdim Sevgi bir dilek olsa Yıldızların kaymasını beklemezdim Sevgi bir rüya olsa Hiç uyanmak istemezdim Sevgi gözyaşı olsa Damarlarım kurusada farketmezdim Sevgi bir sel olsa, Alıp götürmesini isterdim Sevgi bir rüzgar olsa Deli deli esmesini isterdim Sevgi bir yağmur olsa Damlalarla yıkanmak isterdim Sevgi bir okyanus olsa Bir baştan bir başa yüzmek isterdim Satılmış Turgay KarabacakKalbinden sevgi dilinden dua yüzünden gülücük eksik olmasın.Hayırlı geceler..Allah,a emanet olun…kib.

  23. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) : Kişi sevdiğiyle beraberdir!Peygamberimiz (sas) “Kişi sevdiğiyle beraberdir!” buyurmuştur. Herkes kime ne kadar sevgi beslediğini kontrol etmek durumundadır. Sevdiğinizi dikkatli sevmek gerektiğini de göz ardı etmeyin.Size bir soru: – Çevrenizde kimleri çok seviyor, kimlere daha çok ilgi duyuyor, taklit ediyorsunuz?Bunu bir düşünün isterseniz… Neden mi?..-Çünkü insan ahirette de dünyadaki sevdikleriyle beraber olacaktır da ondan…Sevdiği insan cennetlik bir yaşantı içinde ise, kendisini seveni de cennette layık bir iman ve amel içinde görmek isteyecektir…Yok eğer cehennemlik bir yaşantı içinde ise, o da sevenini kendine layık bir alışkanlık ve davranış içinde olmaya teşvik edecektir… Böylece insan sevdikleriyle beraber olma durumuna girecektir.Bundan dolayı Peygamberimiz:-Kişi sevdiğiyle beraberdir! buyurmuştur.Efendimizin bu hatırlatmasını duyan sahabeler sevinçlerinden uçacak gibi olmuşlardır. Çünkü hepsi de Allah Resulü Efendimizi (sas) seviyorlardı. Efendimizi sevenleri seviyorlardı… İslam ahlakıyla yaşayanları, günahtan kaçanları, haramdan uzak duranları, kötü alışkanlıklardan korunanları seviyorlardı… Yani cennetlik iman, amel ve ahlak sahiplerini seviyorlardı. Biliyorlardı ki, insan kimi seviyorsa onunla birlikte olacaktır sonunda. Öyle ise onlar da bunları seveceklerdi elbette…Kuşeyri Risalesi’nde insanın sevdiğiyle birlikte olacağına ait şöyle bir misal anlatılır:Hak dostu İbrahim Etem bir gece rüyasında Cebrail aleyhisselamı elinde defterle görünce sorar:- Nedir elindeki defter ey meleklerin sultanı? der. O da:-Hak dostlarının adının yazılı olduğu defterdir, der. İbrahim:- Bakar mısın der, benim adım da Hak dostlarının yanında yazılı mı?- Hayır der Cebrail, senin adın Hak dostlarının yanında değil, Hak dostlarını sevenlerin yanında yazılı… Bunun üzerine İbrahim teklifini hemen yapar:- Öyle ise der, benim adımı da Hak dostlarının yanına yazın. Çünkü ben Hak dostlarını seviyorum, sevdiklerimle beraber olmak isterim. Efendimiz “Kişi sevdiğiyle beraber olacaktır” buyurdu.İbrahim Etem’in ismi böylece sevdiği Hak dostlarının yanına yazılır, Hak dostlarıyla birlikte söylenir hale gelir dünyada da ahirette de…Şurası unutulmamalıdır ki, insanın ilgi duyduğu dost ve sevdiklerinden ahlaki alışkanlıklar alıp, davranış şekilleri benimsediği kesindir.Bundan dolayı Efendimiz (sas) “Kişi sevdiğinin dini üzeredir” buyurmuştur. Yani sevdiği insanın özelliklerinin kendisine de sineceğini, aksedeceğini bildirmiştir…Nitekim bu konu verilen misalde şöyle denmektedir:Ormanda yeşillikler içinde yürüyen bir adam, çalı yapraklarının gül gibi koktuğunu anlayınca merak edip sormuş:-Bu çalı yapraklarında gül kokusu var, nedendir acaba?.. Demişler ki:- Rüzgarın gül ağacından uçurup getirdiği yaprakları bunlar misafir edip sahip çıktılar. Güllerle uzun zaman dostluk kurup birlikte oldular… Gülle dostluk kuran elbette gül gibi kokacaktır. Gülün güzel kokusu ona da sinecektir. Meşe yapraklarındaki gül kokusu beraber olduğu güllerden gelmiştir…-Ne dersiniz, siz de gül yaprağı gibi güzel ahlak ve amel sahibi Hak dostlarını seviyor, onlarla birlikte mi oluyorsunuz? Kötü alışkanlıkları olanlardan da uzak kalıyor, kendinizi korumaya mı alıyorsunuz?..- Unutmayın, insandaki sevgi, saygı, ilgi öyle bir iksirdir ki, Hak dostlarına yönelirse onlarla birlikte olabilir. Hak düşmanlarına yönelirse bu defa da onlarla birlikte olabilir…-Öyle ise herkes kalbinde beslediği sevgisine dikkat etsin. Kimleri seviyor, taklit ediyor iyi düşünsün!.. Unutmasın ki, insan kimleri seviyorsa onunla beraber olacaktır sonunda…HAYIRLI GÜNLER AHMED ABİ ALLAH C.C SENDEN RAZI OLSUN İNŞ..

  24. ANNENİ SEVİYOR MUSUN ??كيف تعامل الأمAnnene nasıl davranıyorsun?إذا أنت تحب أمك.. أقرأها Anneni seviyorsan bu yazıyı okumaya devam et… ما الأجمل من هذا كله… ؟؟ Bir insan için bundan daha güzel ne olabilir: من الجميل أن يكون لديك مرسيدس جديدة ومن الرائع أن تكون لديك فيلا عظيمة وزوجة جميلة وأموال لا حصر لها ولكن الأجمل من هذه كله أن يكون لديك أم Yeni bir Mersedes arabaya, süper bir villaya, güzel bir eşe sahib olmak. Fakat bunlardan daha güzeli insanın annesinin yanında olması ve onu her sabah öperek " Allah senden razı olsun anne" demesidir… تقبلها كل صباح فتقول : الله يرضى عليك ياولدي .. يخجل الكثير من الأبناء من أمهاتهم ويحسون بالخزي وهم يمشون معها أو يأخذونها إلى مكان ما وعلى العكس تماما تفتخر الأم عندما يأخذها ولدها إلى السوق أو إلى بيت أحد الأقارب ….. فعلا ما أروع الأمهات وما أقسى الأبناء … Çocukların bir çoğu anneleri ile beraber olmaktan sıkılır ve onlarla beraber yürümekten çarşı ve pazara gitmekten utanırlar. Aksine anneler çocuklarını çarşıya götürdüklerinde yahut akrabalarından birinin evine götürdüklerinde onlarla iftihar ederler… Hakikaten ne güzel anneler ve ne katı oğullar… قبل أن تزوج إبنتك لأحد الشباب المتقدمين لطلب يدها لا تسأل عن أخلاقه ودينه وأصله وماله ووظيفته فقط .. بل لا تنسى سؤالا مهما هو : كيف يعامل الولد أمه وأبوه ؟ ! Evlenmek için kızını isteyen birinin ahlakını, dindarlığını, aslını, malını mülkünü ve işini sormadan önce anne ve babasına karşı davranışlarını sor! كل واحد يفكر في إرسال هدية لزوجته أو لصديق عزيز الله يخلي المصلحة!!! ولكن هل يفكر أحدنا بمفاجأة أمه بهدية ؟ Herkes eşine ve arkadaşına hediye göndermek ister, fakat Allah ıslah etsin hangimiz annesine hediye göndererek süpriz yapmayı düşünür… ربما لا تعرف حجم الحب الذي يكنه قلب أمك لك ولكن عندما تتزوج وتنجب الأبناء ستعرف مقدار الحب الذي يكنه الآباء لأبنائهم وإذا لم تحس بعد ذلك بمقدار الحب الذي أحدثك عنه الآن فتأكد يا عزيزي بأن قلبك هو مجرد صخرة صماء ! Belki annenin senin için kalbinde taşıdığı sevginin büyüklüğünü bilemezsin. Ancak evlenip çocuk sahibi olduktan sonra annelerin çocukları için taşıdıkları sevginin büyüklüğünü anlarsın! Şimdi anlattıklarımdan sonra annenin senin için kalbinde taşıdığı sevginin büyüklüğünü hissetmiyorsan senin kalbinin çorak bir araziden farksız olduğunu kabul etmelisin… في الحقيقة هذه أم ولقد ماتت بين يدي ولدهاGerçekte bu anne oğlunun elleri arasında can verdi ولكــــــــن لحظــــــــــــةكما ترون لم ولن ينسيها شيء حتى عند الاحتضار أن تمسح تلك الدمعة على خد حبيبها Fakat bir dakika! Gördüğünüz gibi ölüm anında bir şeyi unutmadı: oğlunun yanaklarındaki göz yaşlarını silmeyi… لتسطر على وجه التاريخ قصة حب حقيقية ولو بيدها قبل أن تبتلعتها الارض ولم يرها ولدهافي ذلك الموقف Ve toprağa girmezden önce hakiki sevginin hikayesini tarihin satırlarına kaydetmeyi… رفعت كفها وكأنها تقول أنت المهابني من سيرعاك ويهتم بك؟ من سيستمع لهمومك هذه الليلة؟ من سيطبخ لك ماتحب وتشترط فيه أين ستغسل ملابسك؟ İşte bu durakta avuçlarını kaldırdı ve sanki şöyle diyordu "Sen önemlisin ey oğlum, seni kim koruyacak sana kim yardım edecek? Bu gece senin kederlerini kim duyacak, senin sevdiğin şeyleri sana kim pişirecek, elbiselerini nerede yıkayacaksın? وداعـــــــــــــــــا يازينة الحياة وداعا ….كل شيء يعوض في هذه الدنيا، زوجتك ستطلقها وتتزوج من هي أفضل منها ، أبناؤك ستنجب غيرهم أموالك ستجمع غيرها ولكن أمك Elveda ey hayatımın süsü elveda! Bu dünyada herşeyin bir çaresi vardır: eşin; boşarsın ve daha güzeli ile evlenebilirsin. Çocukların; onlardan başkasını dünyaya getirebilirsin. Malların; onlardan daha iyisini elde edebilirsin … Fakat annen… O, gittiği zaman geri dönmeyen tek şeydir. هي الشيء الوحيد الذي إذا ذهب لا يعود أبدا !! بعض الأبناء يعتقدون أن الأم مجرد خادمة تطبخ وتنظف وتوقظ في الصباح ولكن الفرق الوحيد بينها وبين الخادمة هو أن الخادمة تأخذ راتبا والأم تعمل ليلا ونهارا وببــــلاش Bazı çocuklar annelerinin sadece birer hizmetçi olduğunu zannediyorlar: pişiririr, temizler, sabahleyin uyandırır. Fakat hizmetçi ile anne arasındaki en önemli fark hizmetçi ücretini alır anne ise gece gündüz ücretsiz çalışır… بعض الأبناء لم يعرفوا قيمة أمهاتهم بعد كما أنهم لن يعرفوا إلا عندما تأتي زوجة الأب أو تنتقل روح أمهم إلى عنان السماء Bazı çocuklar annelerinin kıymetlerini asla bilemezler ta ki üvey anne gelinceye ya da annelerinin ruhları bulutların üzerine çıkıncaya kadar. كم واحد منا يقبل يد أمه كم واحد منا يقبل رأسها كم واحد منا يكلمها باحترام وأدب لو نظر كل واحد منا إلى أسلوب تعامله مع أمه لوجد نفسه عاقا وجاحدا ومجرما كم هو حقير هذا الإنسان ! İçimizden kaç kişi annesinin elini öpüyor, kaç kişi annesinin başını öpüyor ve yine içimizden kaç kişi annesi ile hürmet ve edeple konuşuyor. Herhangi birimiz annesine karşı nasıl davrandığına dikkatle baksa kendisini hayırsız, vefasız ve suçlu bulur. İnsan ne kadar aciz bir varlıktır…يشهد التاريخ أن كل من عق أمه لم يرى الخير والسعادة في حياته كما يشهد التاريخ أن كل من أساء إلى أمه أساء إليه أبناؤه بالمثل أو زيادةŞu tarihi bir gerçektir ki kim annesine isyan etmişse hayatı boyunca hayır ve mutluluk görmemiştir. Ve yine tarihi bir gerçek olarak annesine kötü davrananaların, çocuklarının da onlara aynı şekilde ya da daha kötü davrandıklarını biliyoruz. والعكس صحيــــــــــــــح Gördüğünüz gibi böyle oğullar da var… بعد أن قرأت هذه الكلمات لن تأثم على إهمالها بإذن الله فإن شئت أرسلها فتؤجر أو أمسكها فتحرم Bu yazıyı okuduktan sonra başkalarına göndermemezlik etmeyeceğinizi umarım… قال رسول الله صلى الله عليه وآله الاطهار:{من دعا إلى هدىً، كان له من الأجر مثل أجور من تبعه لا ينقص ذلك من أجورهم شيئاً، ومن دعا إلى ضلالةٍ، كان عليه من الإثم مثل آثام من تبعه لا ينقص من آثامهم شيئاً ! }Peygamber efendimiz buyuruyor ki; kim hayra delalet ederse o hayrı işleyenlerin kazandığı sevabı kazanır. Kim de şerre delalet ederse o şerri işleyenlerin kazandığı günahı kazanır. اللهم أغفر و ارحم لأم قارئها و ناشرها Allahım bu yazıyı okuyan ve başkalarına gönderenlerin annelerini afv ve mağfiret eyle..Selam ve dua ile bidenemmm..abicanım benim..Allah,a emanet ol..

Bir Cevap Yazın

