Kalabalıkların orta yerinde, el değmemiş kadim yalnızlıkların en ucunda, söz değmemiş dualarla geliyorum kapına… Yüreğimde beni savuran bir ah var, kimselerin bilmediği, görmediği, duymadığı…Ezgiler ağlıyor,söz ağlıyor,göz ağlıyor.Ve ben Sana sığınıyorum..

"Kalu Belâ" Demek Her Dem

Sevgili diyorum…

“Sen bizim Rabb’imizsin” diyorum can evimden…

Cümle kâinat geriniyor. Uyanıyor arz-ı semanın destansı yüreği… Bir esma tecellisi zuhur ediyor dünyanın ayinesinde…

Her zerre yeniden dalıyor hayatın curcunasına…

Bitti sanılan, yeni baştan can kesiliyor. Meçhule yürüyor bildiğimiz sular, yeni baştan boşalıyor göklerin avuçlarından…

Yıldızı alınmış karanlık bir gecenin yüzünü yıkarken tan vakti, Sen geliyorsun aklıma Allah’ım.

Uçsuz bucaksız yalnızlığım gelip dayanıyor ruhumun kıyısına… Hüzün şebnem olup göklerden sağanak sağanak yağıyor üstüme umarsızca…

Sana dökerim içimi, bütün dertlerimi… Her dem aklımda Sen varsın. Sen’den başka kimsem yok!

***

Şimdi yine sesimin kaptığı gül kokulu ezgiler, bir yağmur gibi yıkıyor kalbimin kaldırımlarını…

Bir ışık bekliyor zamanın karanlık yüzü… Zamanın şakağı ağarıyor, kederin okyanusunda… Zaman bitik, zaman yorgun, zaman ihtiyar, zaman eski…

Ezgiler ağlıyor, söz ağlıyor, göz ağlıyor. Ve ben Sana sığınıyorum, Sen’in ülkene sığınıyorum.

Kalabalıkların orta yerinde, el değmemiş kadim yalnızlıkların en ucunda, söz değmemiş dualarla geliyorum kapına… Yüreğimde beni savuran bir ah var, kimselerin bilmediği, görmediği, duymadığı…

***

En sevgili diyorum, Sana şükürler olsun.

Bütün dualarım çiçek açıyor, baharın en son gününde…

Aydınlanıyor dünyam, tan gibi…

Allah’ım!

Her şeyi birbirine müsemma yaratan ulu Allah’ım!

Bir köz düşür yüreğime Rabb’im, Sen’in aşkınla yaksın beni… Biraz kül biraz duman olayım.

Sen’in dergâhının kapısı her dem açık… Bütün eksileri, bütün yarımları ve bütün noksanları kuşandım, bilemedim…

Bizi yarımlarımızla, eksilerimizle, kusurlarımızla affeyle Allah’ım! O ilk halimizi, “Kâlu Belâ” iklimini kuşanayım yeni baştan…

İzin ver, nasip eyle; akla karalarımızı, sağalt yaralarımızı… Sağalt ki Sana gelmeye dermanım olsun.

Vakit seheri gösterirken, Sen’in huzurunda el açmış yalvarıyorum. Bütün renkler ayağa kalkıyor yeni baştan, gecenin yüzü soluyor, gün can kesiliyor…

Oysa ben hâlâ ölgünüm, solgunum, kederlerdeyim. Ruhumun vadilerine kar yağıyor, işgal altındayım.

Bütün yollar kapanmış, geçit vermiyor içine düştüğüm hüznün girdapları… Hüzzam duygular fethetmiş yüreğimi… Ruhumun esrarında mutlak sözü söyleyecek umutlar gizli…

Havf ve reca arasında med-ceziri yaşıyor gönlüm…

***

Menekşe kokulu bir sürur düşür zavallı yüreğime…

Vuslatın arifesinde, takvimi unutup Sana ayaklanıyor ruhum… Hayallerin ötesindeki güzelliği muştulayan davetine kulak kesildim.

Şafağın erguvani rengine çalıyor gözlerim… Feylule uykusuna dalan gözlere inat, hiçlik uykusuna dalan gözlerime yağıyor hüznüm…

Sen’in hasretinden ağlıyorum. Sılamdan uzağım. Kudretinden aşk fışkıran kelamın düşüyor bağrımın orta yerine… Ellerimi Sana açıyorum…

Her şey Sen’inle başlıyor ve Sen’inle bitiyor.

Ey ruhumu onaran büyük Allah’ım! Gelişlerim Sana, gidişlerim yine Sana’dır…

***

Bir yemin var aramızda, kadim zamanlardan kalma…

Bu yeminden dönmedim, dönemem.

Şimdi insafsız bir cehennemde Sana yalvarıyorum, af gelmezse Sen’in ülkenden, beni çekip almazsan çıkmazdayım…

Bir seher vaktinde alıyorum başımı, Sana geliyorum, terk ediyorum bütün dar sokakları, çıkıyorum terse akan bu ırmağın yatağından…

Bu emanet hayatın bir taraflarını bırakmışım, ne yandan tutsam elime geliyor Rabb’im! Granit duvarları andıran yüreklerin içinde yokum bundan böyle, yokum ısıtmayan duvarların içinde… Sen’deyim bundan gayrı, Sen’in ülkenin yollarındayım. Beni Sana yakın eyle…

***

Ey bize son sözü muştulayan Allah’ım!

En yüce tanık!

Halimi, ahvalimi Sana arz etmeye, Sana gelmeye bir gece arıyorum…

Saatler daralıyor an gibi…

Meryem Aybike Sinan

18 Yanıt

  1. Ey ruhumu onaran büyük Allah’ım! Gelişlerim Sana, gidişlerim yine Sana’dır… Güzel gönlüne sağlık oğul. mevlam ebeden ve daimen razı olsun. ne güzel bir paylaşım olmuş. selam ve da ile.

  2. Sen’in hasretinden ağlıyorum. Sılamdan uzağım. Kudretinden aşk fışkıran kelamın düşüyor bağrımın orta yerine… Ellerimi Sana açıyorum…Her şey Sen’inle başlıyor ve Sen’inle bitiyor. Yüreğine sağlık BİDENEMMM..Rabbim razı olsun …İyiki varsın can abim..Allah,a emanet ol..Selam ve dua ile…..

  3. Bir seher vaktinde alıyorum başımı, Sana geliyorum, terk ediyorum bütün dar sokakları, çıkıyorum terse akan bu ırmağın yatağından… Bu emanet hayatın bir taraflarını bırakmışım, ne yandan tutsam elime geliyor Rabb’im! Granit duvarları andıran yüreklerin içinde yokum bundan böyle, yokum ısıtmayan duvarların içinde… Sen’deyim bundan gayrı, Sen’in ülkenin yollarındayım. Beni Sana yakın eyle…ALLAH RAZI OLSUN CAN KARDEŞİM…RABBİM BİZLERİ YOLUNDAN AYIRMASIN…SELAM VE DUA İLE…KARDELEN

  4. YarabbiYarattığın bu güzelliğin karşısında şaşkın ve içim cıvıl cıvıl…İdrakimin almadığı ve sınırlarını zorladığı ne kadar güzel kelam varsa Sanadır…Cemil\’sin.Kadir\’sin…

  5. akşam olsa dağlı bir çiçek ve yaralı bir kelebek gelip hüznünü döker sancılı yüreğimin üstüne… bir yıldız kayar ömrümün hazan defterinden bilinmezlere yanık türkülerden bir hicran damlar dağlı gönlüme alıp götürür beni uzak mı uzak diyarlara…. Ben ki, yolunu yitirmiş seyyah, yükü ezgili ah veda istasyonlarında titr…eyen en acılı gözyaşıyım hangi yana dönsem ihanetler hangi yola gitsem acılar keser önümü eyvah..

  6. Ey bize son sözü muştulayan Allah’ım!En yüce tanık! Halimi, ahvalimi Sana arz etmeye, Sana gelmeye bir gece arıyorum…Saatler daralıyor an gibi…Allah c.c razı olsun can abim dua ile..

  7. Ey Sevgili, En Sevgili, Allah’ım, Bir iz düşür yüreğime Ey Sevgili, beni sevdiklerine kat, bir iz düşür yüreğime.Sen ki, dilediğini veli, dilediğini âli eyleyensin. Kendimden sana iltica ettim Allahım. Ağyar ve masivanın elem ve kederinden sana sığındım. Senin mücerret nasihatin, cehaletimin azgın ellerinde,müşahhas acılara dönüştü. Emirlerini unutan hıfzım bana eza ve ceza getirdi. Bin musibet belgeli yüreğimin kuytularında. İbadet ve taat ile neşveli olmayan yürekleri har, sana gelen yollarda gezinmeyeni zar eyleyensin. Heva- hevesine düşeni bîzâr eyleyensin.Şükür ve hamd çiçeklerini demet demet sunuyorum kapına. Kabul buyur Allah’ım. Eksiklerim, yarımlarım, günahlarım var. Huzurundayım ve utanıyorum. Rahmetinin sağanağından beslenen ümît ve korku arasındayım. Üşüyorum. Davut’un esrarlı ilahileri, Musa’nın Yed-î Beyzâsı, Musa’nın kıvrılan Âsası gibi senden gelen her şeye ürperiyorum. Masmavi göklerin derinlerine uzanan minarelerin şerefesine dokunuyor güvercin yüreğim. Uçup sana gelmek diliyor. Senden gizli olmayan halimi sana anlatmaya, söylemeye utanıyorum. Sen bana ne kadar yakın, ben sana ne kadar uzağım Allah’ım?Nasip eyle Allah’ım o geceye düşür beni….Beni Sana yakın eyle Allahım…Halimi ahvalimi sana arz etmeye, sana gelmeye bir gece arıyorum…Gecelerden bir gece arıyorum senden muştular getiren…Allah’ım,Bir söz düşür yüreğime Allah’ım, ruhumun vadilerine efsunkâr olsun, dile gelsin seccadem senin adınla çiçeklensin. Ayaklansın cümle duygular. Sıcak ve içli dualar, ruhumun düğmelerini iliklesin. Ruhumun yalanı yok. Bilirim ki ben söylemesem de içimdekileri bilensin. Sözün tükendiği şu demlerde gönlümden güvercinler uçuyor senin dergahına. Sözler var kör, sağır ve dilsiz bütün aydınlıklara… Dünümü, geleceğimi bilir, ben kulunu kollar, gözetirsin. En hakiki sevgili seni bellemiş, sadece sana bel bağlamışım. Bu hayalhanesinde her şey hayal olsa da senin gerçekliğini tespih eder cümle kainat. Her şeyin tek sahibi, tek taptığım, tek sevdiğim, tek aşkım, tek sevgilimsin… Biraz kül biraz duman gibiyim Senin aşkınla. Ruhumun bütün kapılarını Seninle açıyor ve Senin adınla başlıyorum nefes almaya. Senin adınla gün ışıyor, ruhum aydınlanıyor. Yüreğimde Sana gelen yolların önü açılıyor. Mesafeler daralıyor. Ruhuma düşen sese kulak veriyorum… Bir ikindi vaktinde bir davetiye almak Senin makamından ve yollara düşmek sabah sisi gibi… Sana gelmek duygusu bile şahlandırıyor gönlümün rahvan atını. Dualarım dilekçe, ruhumu aşıyorum ve;Allah’ım, diyorum.Ey Güzel Allah’ım!Beni sana yakın eyle…(alıntı)Allah razı olsun ablası yüreğine emeğine sağlık Rabbim bizleri gerçek manada kulluğunu yapanlardan eylesin selam ve dua ile can kardeşim…

  8. Ey ihsanı bol Allah\’ım!sana hamd ederim.Ey yegane Rab\’bım!Senin önünde eğilirimYücesin kullarından dilediğine sonsuz nimetler verirsin….Dilediğini hüsrana uğratırsın.Ey Yaradanım!Sana sığınırım.Varlık ve darlık zamanında sana yalvarırım.Gerçi günahlarım çok fakat senin affın ondan daha büyüktür.eğer sende beni kapından kovarsan kime sığınırımkimden medet beklerim bana başka kim şefaatci olur?Senin büyüklüğün önünde boyun eğdim secdeye kapandım.Beni affına boğ azabından esirge Allah\’ım!Dünya\’dan sıyrılıp huzuruna gelirken beniKelime-i Tevhid\’den ayırma.Senin narın da hoş nurunda hoştur…. senin rahmetinden ümit kesmek ne boştur! Mal ve oğulların fayda vermediğin o korkunç günde senin affına ulaşmak isterim.Sen bana yol gösterirsen hiçbir vakityolunu şaşırmam.Eğer senin affın sadece iyilere olacaksa kötüleri kim bağışlayacak?Belki iyilerden değilim ama en kötülerdende değilim Günahım büyük ama afın ondan daha büyük Günahlarımı düşündükçe gözlerimden yaşlar dökülüyor.Sen beni öyle yarattın ki senden başkasına dönemem.Umudum sensin ama endişem de şudur; Ya beni kapından kovarsan nereye giderim?Herkes uykudayken senin şu kulun ellerini açmış sana yalvarıyor!Bu kulu mahçup etme!Ey Muhammet Mustafa\’yı gönderen Rabbım!Bizim imandan kur\’an\’dan İslam\’dan ayırmagünün hayırlı geçmesi dileğiyle ALLAH\’ıma emanetsin kardeşim

  9. Ne uzun sandık seni ey hayat… Ne kadar da emel biriktirdik sende bir bir… Bir bebektik büyümeyi murad ettik ilkin… Büyüdük dedik oysa daha bir çocuktuk… Bulutlara diktik gözlerimizi… Uzak çok uzak olması mıydı bizi cezbeden yoksa erişilmez mi bilinmez biz hep uçmak istedik… Oysa daha minicik bir bedende saklı iken yüreğimiz o olmayanı imkansızı istemişti.. Hem de öyle büyükler gibi demirden makinaların içinde değil bildiğimiz kuş gibi uçmak istiyordu daha bir kanadı bile olmadan… Çocuktuk ve hayal ile gerçeği imkan ile imkansızı ayıramayacak kadar olmasını istediklerimiz ile kuşatılmıştı dünyamız… Bir gün bize büyüdün dediler bir baktık beden büyük ama yürek hâlâ o çocuk mevsimine hapsolmuş kalmış… Ne kadar imkansız varsa almış bohçasına sarmış… Yetmezmiş gibi üstüne daha da eklemiş getirmiş… Şimdi büyük bedeninle küçük yüreğinin savaş alanında bir yangının ortasında kalmış düşünüyorsun… Ne dil anlatabilir ne gönül hissedebilir bu hâli…Yağmur yüklü bulut misâl her kurak hayalin ortasına umut yollamak istersin o minicik ellerin o minicik yüreğinle… Elinde olanları kaybedilenleri ve aslında hiç yanında olmayanları bir bir getirirsin gözlerinin önüne… Neyin hesabını tutuyorsun ki hâlâ?Pişmek dedin pişirdi işte elinden gidenler… Yanmak dedin yaktı tüm ummadığın dağları başına yağdıran karlar… Hâlin sırra vâkıf olabilecek bilgelik aramak boşuna…Zira sen hâlâ büyük bedeninin küçücük kalbi ile cedelleştikçeNe anlayabilirsin bu hâlin anlamınıNe de çözebilirsin bu hayatın muammasını…Bebektin büyümek dedin büyüdün gördün… Gördükçe gördüklerinin anlamsızlarından kayboldun… Şimdi yine gerisin geriye dönmek istercesine hâlâ minicik yüreğin çırpınışlarının ayak sesleri yankılanıyor sokaklarında… Ya hayat başka hayat ya da bu kuralları koyanlarla başımız dertte… Oyunu kuralına göre oynayanlar hep iyi olan hep oyundan çıkanlara mı olur?Eğer oyunbozan olmaksa bunun bedeli büyümüyor ve oyunu bozuyorum… Siz devam etmek isteyenlere bir “oyun ve oyalanma” kadar kısa ise hayat size kolay gelsin…emegine saglık ahmed bey abi…..

  10. Günler,aylar,yıllar elbet birgün bitecekÖmür dediğin nedir?Bir gül misali kuruyacakElbet bu aciz beden toprak altına girecekİçimde !Yaşanmış ve yaşanamamışlıkların pişmanlığıGünahların ve sevapların hesabıBoynumda ,ağır bir zincir!GünahlarımSırtımda,sorgu sual!KorkularımElimde sadece kuru bir beden Bitik,solgun,biçareKendi etti kendi buldu ,yarını düşünmeden yaşadı.Ağladıkça gözyaşı yerine günah döküldü Mecali kalmamış ,eli kolu kalkmadı Meded der dili,yar der gönlü, can der,canan derBen ettim sen etme derİşte son durak kabir!!!Geriye dönüş yokSon pişmanlığın faydası yokGünahlar ,sevaplardan çokHalini kendinden başka bilen yokElini tutan yokTeselli veren yokDüşmüş ,perişan kaldıranı yokKabir!Soğuk ,dar,toprak ağır karanlıkNerde nefs?Beni bu hale koyanBütün yasakları tatlı gösterenBeni bir an bile bana bırakmayan Hayatı benimle paylaşanRuh arkadaşım nerde ,nerdesin bedendaşım ?yok, yok, yok nefs yok, şeytan yok,beden yokasıl var olan ,bütün ızdırabı çeken BÜTÜN DOSTLAR TARAFINDAN TERK EDİLEN RUHUM !!!! ÇEK BAKALIM ******RABBİM RAZI OLSUN CANKARDEŞİM PAYLAŞIMINIZ İÇİN..DUALARINIZDA UNUTULMAMAK DİLEGİYLE…RABBİME EMANETSİNİZ 🙂

  11. Bu emanet hayatın bir taraflarını bırakmışım, ne yandan tutsam elime geliyor Rabb’im! Granit duvarları andıran yüreklerin içinde yokum bundan böyle, yokum ısıtmayan duvarların içinde… Sen’deyim bundan gayrı, Sen’in ülkenin yollarındayım. Beni Sana yakın eyle…EMEĞİN VE PAYLAŞIMLARIN İÇİN…ALLAH RAZI OLSUN BİDENEM…İYİKİ VARSIN ABİMMMM BENİM…SENİ ÇOK SEVİYORUM CANIM ABİM.RABBİMİZE EMANET OL.SELAM VE DUA İLE.Dünya ve ahirette karşılaşacağım her bir korku için \’lailaheillallah\’ ı, Her keder ve üzüntü için \’maşa\’allah\’ı, Her bir nimet için \’elhamdulillah\’ı, Hayret verici her şey için \’subhanallah\’ı, Her bir günah için \’estağfirullah\’ı, Her darlık için \’hasbünallah\’ı, Her musibet için \’inna lillahi ve inna ileyhi raciun\’u, Her bir kaza ve kader için \’tevekkeltu alellah\’ı Her bir itaat ve isyan hareketi için \’la havle vela guvvete illa billahil aliyyul aziim\’i, hazırladım. Ey Rabbım! Bize arttır da eksiltme, bizi şereflendir de hor ve hakir kılma, bize ver de mahrum bırakma, bizi seç de üzerimize ihtiyar etme. Bizden razı oluver bizden kabul eyle. Ey Kerem sahibi! ey esirgeyenlerin en merhametlisi! Duamı kabul eyle. Hamd alemlerin Rabbın\’a mahsustur

  12. Kalabalıkların orta yerinde, el değmemiş kadim yalnızlıkların en ucunda, söz değmemiş dualarla geliyorum kapına… Yüreğimde beni savuran bir ah var, kimselerin bilmediği, görmediği, duymadığı…

  13. O kadar sev sevil ki hayattaGözlerindeki yaş muradın olsunUmutların dua gibi yükselsin gökyüzüneGökteki yıldızlar kadar sevenin olsunÜmitlerin bahar olup yeşersin dalındaÜzüntüyü kederi tanımasın yüreğin♪♥♥♪♥♥♪♥♥♪♥♥♪♥♥♪♥♥♪♥♥♪♥♥♪♥♥♪ HUZURUNUZ DAİM OLSUN İNŞ.ALLAH,A EMANET OLUN.SELAM VE DUA İLE..CAN ABİM CANIM ABİM BENİM…BİDENEMMM.♪♥♥♪♥♥♪♥♥♪♥♥♪♥♥♪♥♥♪♥♥♪♥♥♪♥♥♪♥♥♪♥♥♪♥♥♪NAZLICAN FIRAT♥♥♪♥♥♪♪♥♥♪♥♥♪♥♥♪♥♥♪♥♥♪♥♥♪♥♥♪♥♥♪♥♥♪

  14. A-bı kevser-in\’den banada içirkadir mevlam dileklerim var senden son nefeste iman kur-an\’la göçür arındır günahımı tüm bedenimden sırat köprüsünden kuş gibi uçur insanı melekten üstün yarattın can verip bedene ruhuna kattın kullara ahirette cennet donattın kazanan kulların safına geçir gün gelir can çıkar bu aciz tenden yalvarırım mevlam razı gel benden bitip tükenmeyen o rahmetinden mahrum etme beni bana ver ecir… dileğim doğrudan ayırma yolum S\’en benim rabbimsin ben senin kulun merhamet etmezsen zelil olurum a-bı kevser-in\’den banada içir…. dua ile…

  15. Bu emanet hayatın bir taraflarını bırakmışım, ne yandan tutsam elime geliyor Rabb’im! Granit duvarları andıran yüreklerin içinde yokum bundan böyle, yokum ısıtmayan duvarların içinde… Sen’deyim bundan gayrı, Sen’in ülkenin yollarındayım. Beni Sana yakın eyle…AMİN… MEVLAM RAZI OLSUN SELAM VE DUA İLE….

  16. Ey bize son sözü muştulayan Allah’ım!En yüce tanık! Halimi, ahvalimi Sana arz etmeye, Sana gelmeye bir gece arıyorum…Saatler daralıyor an gibi…Allah c.c. Razı olsun selam ve dua ile…

  17. ღ♣ღ♣ღ♥ღ♣ღ♣ღ♥ღ♣ღ♣ღ♥ღ♣ღ♣ღ♥BİR KEZ GÖNÜL YIKTIN İSE!Bir kez gönül yıktın iseBu kıldığın namaz değilYetmiş iki millet dahiElin yüzün yumaz değilHani erenler geldi geçdiBunlar yardu kaldı göçdüPervaz urup Hakk\’a uçduHüma kuşudur kaz değilYol oldur ki doğru varaEr oldur alçakda duraGöz oldur ki Hakk\’ı göreYüceden bakan göz değilDoğru yola gittin iseEr eteğin tuttun iseBir hayırda ettin iseBirine bindir az değilYunus bu sözleri çatarSanki balı yağa katarHalka metaların satarYükü cevherdir tuz değilღ♣ღ♣ღ♥ღ♣ღ♣ღ♥ღ♣ღ♣ღ♥ღ♣ღ♣ღ♥gönül yapmaya çalışalım gönül yıkmaya değil; .aziz cuma günü hürmetine dualarımız kabul, günahlarımızın affolur inşAllah ….hayırlı cumalar kardeşim

  18. Allah\’ım bizi varlıkla kendimizden geçirme.Allah\’ım bizi yoklukla terbiye etme.Allah\’ım kitabımız sağ elimizden verilsinAllah\’ım senin rızan bizim hediyemiz olsun,atmasına izin verdiğin şu kalbimiz aşkınla atsın aşkınla dursun…allaha emanet olun notunuz için teşekürler

Bir Cevap Yazın

