Bir gün gelecek ölüm kapımızı çalacak, o kapımızı çalmadan biz kapımızı aralayalım ölüme, ölmeden ölmeyi tadalım ki, hüsrana uğramayalım son perdede…

 BİR GÜN GELECEK…
 
Bir gün gelecek, bu avlular seni de ağırlayacak. Kimliğini sormadan, varlığına, servetine, şanına ve şöhretine bakmadan. Velhasıl ayrım gayrım yapmadan buyur edecek seni, kim bilir belki bir öğlenin kavuruculuğunda, belki de bir ikindinin mahcup kızıllığında. Ve ya yağmurla kuşanmış bir vaktin sırılsıklamlığında ya da ayaz bir günün donduruculuğunda. An, mekân, varlığın anlamlarını kaybettiği yolculuğun en koyu sularında…

Bir gün gelecek, sormak istediklerin dilinde mühür olup kalacak, kelamı lisanın başka dillerde varlık bulacak. Sen lal olup susarken, sana mihmandarlık yapan bir ses, o hüzün yüklü avluda yankılanacak. Helalliğini istemeye bile belki de vaktin olmayacak…

Bir gün gelecek, sessizliğin çığlıklarından uzaklaşamayacaksın. Acizliğin dikenli bir tel gibi dolanacak ayaklarına. Gözlerin kapalı olsa da, hiç bu kadar derinlikleri görmemiş olacaksın. Seni uğurlamaya gelenlerin belki de yarısını tanımayacaksın.
Haykıracaksın suskun feryadınla yanı başındakilere;”sakın geç kalmayan, söz sizdeyken bilin kıymetini, vakit son saniyesini vurmadan, siz her an ölümle süsleyin saliselerinizi, ama ne olur, ne olur son nefese saklamayın tövbelerinizi, pişmanlıklarınızı ve helalliklerinizi…” kim bilir belki duyulur çaresiz feryatların, kim bilir belki de musalla taşında emanet kalır, bir diğer yolcuya kadar nasihatlerin…

Bir gün gelecek, duruşundaki ifade böylesine ibret verici olmayacak. Suskunluğun kimi yüreklere unutulanları haykıracak, kimilerinde ise anlık bir hüzzam dokunuşu bırakacak. Belki de şu soğuk taştaki fani bedenin, dünyalık icraatların süslediği ömür cümlende artık, bir nefes alma virgülü değil, son nefesinde bittiğini beyan eden nokta olacak…

Bir gün gelecek, sevgini anlatmaya kifayetsiz bulunan kelimelerin anlatamadıklarını, iki damla gözyaşı, bir adet karanfil anlatacak. Gidişin ya çok sessiz ve sedasız olacak ve yahut izdihama dönüşmüş bir kalabalığın alkış seslerinde kaybolacak. Ya ismin yılın bir günü, ya da sevenlerinin ismini verdiği yeni doğan bir bebeğin ömrü kadar anılacak…

Bir gün gelecek, avluda boylu boyunca uzanmış bedenin, yanı başındaki çınarın dalından ayrılan sararmış yaprağı daha bir iyi anlayacak ve dönülmez ufuklarda ona yoldaşlık edecek, kubbeler arasından saklanmış mevsim kuşlarının melodileriyle süslediği veda türküsüne, sessizce eşlik edeceksin…

Velhasıl o bir gün gelecek, kim bilir belki bugün, belki yarının tan ağarışında, önemli olan geleceği muhakkak olan güne ne kadar hazır olduğumuz, ne kadar o sahnenin tozunu yutmaya hevesli olduğumuz ve ne kadar dönülmesi imkânsız yolculukların gözü pek seyyahı olduğumuz…

Bir gün gelecek ölüm kapımızı çalacak, o kapımızı çalmadan biz kapımızı aralayalım ölüme, ölmeden ölmeyi tadalım ki, hüsrana uğramayalım son perdede…

Ilknur Doğanay

Reklamlar

26 Yanıt

  1. Bütün dostlarım gitti,Dünya bana boş geldi,Eşyalar görünmez oldu,Odalarım loş geldi.Gözlerim müebbedde,Sonu gelir elbette,Bekler melek nöbette,Safa geldi, hoş geldi.Necip Fazıl KısakürekSelam ve Dua ile Gül Yürekli Can Abim …

  2. Ölüm nedir?Ecel nedir gardaş derseniz bana Katıksız doğruyu görmektir ölüm Uyarak mecburen kaçılmaz sona Toplayıp hesabı vermektir ölüm Lal olur hep diller çaresiz susar Titrer artık eller bir ateş basar Nihayet sonsuzluk rüzgarı eser Dönülmez sonsuzu sarmaktır ölüm Bir gün biter serap mizan kurulur Sevabın günahın orda sorulur Hesabın sonunda hükmün verilir Ne varsa ömürde sermektir ölüm Bütün azaların şahitlik eder İyiyi kötüyü söyleyip gider Ruhun cezasını mutlaka tadar Tarafsız sorguya durmaktır ölüm Ömür güle benzer bir gün solacak Bedenler toprağa elbet dalacak Anlarsın gerçeği bir gün gelecek Hakikate köprü kurmaktır ölüm BİDENEMİN YÜREĞİNDEN ÖPER KARDEŞİ…BİZLER İÇİN YAPTIĞIN BU GÜZEL UĞRAŞLARIN VE PAYLAŞIMLARINİÇİN RABBİM RAZI OLSUN ABİCİĞİM…ALLAH,A EMANET OL BİDENEMMM..İYİKİ VARSIN..ALLAHIM SAYILARINIZI ÇOĞALTSIN İNŞ.SAYGILARIMLA ABİMMM..

  3. ALLAH diyenin rast gelir isiSeytan saptirmaya calisir kisiyiKenidini bilen der bu seytan hilesiGünahlarimiza tövbe edelim , coktur ALLAH\’in rahmetiSeytan nasil kandirir derseniz söyleyim sizlereBaslar hemen , daha gencsin , simdi ALLAH\’a yönelmeGezmek eylenmek varken , nerden cikti simdi bu beNamaz sana göre degil , o zengin ve saglikli kisilere göreBilmez ki ALLAH daima af edicidirElbette tövbeleri kabul edicidirO en büyük merhamet sahibidirALLAH aziz , ALLAH rahman ve rahimdirSabah uyaninca , kalkma erken daha kilarsin namaz derseDurma hemen vur o an sen seytana bir tekmeKanma onun hic bir tatli sözüneALLAH böyle yaparsan kor seni cennetine ölümü unutmak mümkünmü Allh razı olsun kardeşim selam ve dua ile kaınız

  4. DUA’LARI PAYLAŞALIM Ey Rabbim! Ey iyilikleri sonsuz Rabbim! Ben Senin aciz bir kulunum Ben ki hataları sevaplarından çok, Lütufların karşısında nankörlüğe dalmış bir zavallıyım. Sen bütün noksanlıklardan uzaksın Sen merhametlilerin en merhametlisisin Ey Rabbim ! kapına geldim, iyilik diliyorum Biliyorum ellerim kirli, yüreğim kirli İyi şeyler yapmışsam bu Senin yardımınladır Kötü şeyler yapmışsam bu kendi elimledir Verdiğin hastalıklar merhametinin varlığını gösteriyor Musibetlerin Senin adaletindir Ve biliyorum ki beni şefkatinle tokatlıyorsun Ve biliyorum ki bedenlerin ve yüreklerin Mutlak sahibi ve temizleyicisi Sensin. Ey darda kalmışların sığınağı Ey mutlak güç ve kudret sahibi Dardayım ve sıkıntılıyım Çölleşen toprak gibi, çaresizim rahmetine Rahmetin ve mağfiretinle bana can ver Kur\’ân\’ını, kalbimin nûru, derdimin ilacı yap. Bütün kalbimle Seni sesleniyorum Bütün hücrelerime Seni anlatıyorum Biliyorum ben değersizim Biliyorum herşey benden uzaklardadır Ama Sen adilsin, Sen şâfisin Sıkıntı ve zorluklar bana dokundu Ümitsiz değilim ama kalbim kırık Biliyorum ki sen, kalbi kırıklarla berabersin Rabbim, bu kalbi senden başka onaracak yoktur. Sana feryat ediyorum Ya Rabb! Beni esir alan canlılarından kurtar Görüyorsun ki tükeniyorum Sana dönecek yüzüm yok belki ama Yüzünü benden çevirme Beni nurunla nurlandır. Rabbim, beni gazabınla azaplandırma İşte, bir mecnun gibi geldim kapına Ve dua dua yalvarıyorum Sana Başka çalacak kapım, başka sığınacak yerim yok. Belki affa layık değilim biliyorum Ama affetmeye layık olan Sensin Bana layık olanı değil, Sana layık olanı diliyorum Senden. Görüyorsun ki soluyorum artık Görüyorsun ki ölüyorum, Aç kapını, ölmeden önce ölmek istiyorum. Ne vakte kadar açmayacaksın kapını, bilmiyorum ama Bu kapının önünde ve ardında öleceğimi biliyorum. Başka gidecek bir kapım yok çünkü Günden güne erisem de, hiç ümitsiz olmadım. Ya Rabbi derdimi biliyorsun Yüreğime esen hüzün rüzgarlarının getirdiği Acılarımı ve gözyaşlarımı biliyorsun Zayıfım, güçsüzüm, hastayım, acizim İbrahim\’i ateşten korudun Yunus\’u karanlıktan kurtardın Eyyub\’a şifa verdin Biliyorum ben tebliğcin değilim Biliyorum ben eksik ve günahkarım Ama yüreğimde, İbrahim\’in atıldığı alevler Yunus\’un korunduğu karanlık, Bedenimde Eyyub\’u yiyen, kurtlar var. Ben muhtacım Sen cömertsin Dua etme lütfunu bile veren Sensin Dua kapısını araladın, derman kapısını da arala Her türlü dertlerinle hastayım Kastım Seni Sana şikayet değil Hastalık emanetini iade, şifa emanetini talep etmektir. Sanma ki gözyaşlarımı, acılarımı dindirmeni istiyorum Yaralarımı sarman için Sana yalvarıyorum Görüyorsun bu dert dilime düştü, her dem söylüyorum Kalbime düştü, hüzün doluyorum Dilimin Seni söyleyememesinden Kalbimin Seninle dolmamasından korkuyorum Ve Senden dua dua şifa diliyorum.

  5. S.a Ahmed Abi,Allah razı olsun.Evet,bu dünya bizi kovmdana biz "kemal-i izzetimizle" gidebilir miyiz ki?Muhabetle..

  6. KUL FANİDİR YOL MUKADDESBİR GÜN VERİLECEK SON NEFESNE MAKAM KALICI NE DE BOŞHEVES SADECE YARADANAHİZMETTİR GERCEK ADRES.HAYIRLI GÜNLER SELAM VE DUA İLE..

  7. Yaşarken Ölenler SözleriÖyle garip garip bakmayın banaNe olur sormayın bu yas kim içinYalnız ölenlere yas tutulmazkiFeryadım yaşarken ölenler içinÖlmeden ölmüşler haberleri yokSönmüşler bitmişler çareleri yokHayattan kopmuşlar tutanları yokFeryadım yaşarken ölenler içinBir dünya kurmuşlar kendilerineRuhunu kaybetmiş bedenlerineKahredip durmuşlar kaderlerineFeryadım yaşarken ölenler içinselahattin özdemirALLAH\’IMIN SELAMI ÜZERİNE OLSUN DUALARDA ABLANI UNUTMA OLURMU? ŞU SIRALAR DUAYA ÇOK İHTİYACIM VAR ÇÜNKİ

  8. YÜREĞİNE SAĞLIK GÜZEL KARDEŞİM

  9. Akşama Kadar YaşamakYaşlı bir adam ve genç bir delikanlı bir köşede oturup konuşmaktalar. Önlerinde iyi giyimli bir adam belirir. Genç olanın önüne bir kese altın koyar. Genç: – Sağol, paraya ihtiyacım yok. – Olsun, ben sana veriyorum, ister sen harca, ister fakirere ver. Genç fazla ısrar etmez. Keseyi alır hemen hepsini ihtiyacı olduğunu bildiklerine dağıtır. Yaşlı adam aynı akşam genci bir başkasından yardım isterken görür ve sorar: – Niçin o bir kese altından kendine ayırmadın? Genç: -Akşama kadar yaşayacağımı düşünemezdim. *******************************************************Bidenemmmm…hep dualarımdasın..bende inş.abimin dualarında olurum.unutma emi abi kardeşinide..Allah,a emanet ol bidenemmm..selam ve dua ile.

  10. * O,ömrü bâkide (ahirette) göreceğin rahat ve lezzet,ancak bu fâni ömürde sa\’y ve çalışmalarına bağlıdır.Senin o ömr-ü bâkiden hiç haberin yok.Ölüm sekarâtı uyandırmadan evvel uyan. Said-i NURSİ (Rah.A.) Allah acze ve celle razı olsun kardeşim yüreğine sağlık …baki selam ve dua ile…

  11. Dua etmek, kimselerin gezinmediği bir kıyıda, ayak izleri bırakmak gibidir. Kıyıya vuran sularla silinip gideceklerdir. Ama dua eden, onların büyük bir denize karıştığını bilir. Onlar bir gün, başka bir kıyıya vuracaklardır. En çok ihtiyaç duyulan bir anda, kabul edilmiş olarak geri döneceklerdir.rabbim razı olsun kardeşim emegine yüregine saglık.selam ve dua ile kal.

  12. SELAM VE DUA İLE……

  13. Bir gün benide bulacak ölüm…belki en elzem anımda belki en ummadıgım anda…\’\’inna lillahi ve inna ileyhi raciun\’\’ benim arkamdan söylenecek bir gün…işitemediğim sela benim ölümümü duyuracak…Güneş bensiz bir sabaha doğacakrüzgar benim olmadıgım kentte esecekhissetmiyecek tabiat yoklugumubensiz gececek her gün…Ruhum fatihalar arayacakhatırlanmak isteyecek….ölüm benide bulacak bir gün….O dem ki perdeler kalkar perdeler iner…azraile hoşgeldin diyebilmektir hüner….Ölüm güzel şey budur perde ardından haber güzel olmasaydı hiç ölür müydü peygamber(s.a.v.)…(N.f.k) üstadın sözleri gibi korkusuzca bekleyecekmiyim ölümü….?amellerim yetecek mi istedigim başlangıclara….Özlemişken… cok özlemişken …ellerim uzanacak mı tertemiz baki hayatıma…… Beklenen gün üzerine kutsal saydıgım Çilem! Yetişecek misin imdadıma…? Bil işte ne umutlar bagladım benliğimden gecipte geldim ben sana….!Çok güzel di emeginize sağlık ..

  14. SESSİZ GEMİArtık demir almak günü gelmişse zamandan Meçhule giden bir gemi kalkar bu limandan. Hiç yolcusu yokmuş gibi sessizce alır yol; Sallanmaz o kalkışta ne mendil, ne de bir kol. Rıhtımda kalanlar bu seyahatten elemli, Günlerce siyah ufka bakar gözleri nemli, Biçare gönüller! Ne giden son gemidir bu! Hicranlı hayatın ne de son matemidir bu. Dünyada sevilmiş ve seven nafile bekler; Bilinmez ki giden sevgililer dönmeyecekler. Bir çok gidenin her biri memnun ki yerinden, Bir çok seneler geçti; dönen yok seferinden. Yahya Kemal selam ve sevgiler abican…

  15. Gözyaşı Hakk yolcularının Cenâb-ı Alllah’a yaklaşabilmeleri için yegâne sığınaktır.Çünkü:Gözyaşı: İçin, tahassür ifâdesi ve gözün niyâzıdır.Gözyaşı: Nedamet mânâsını taşır, Allah’a bir nevî tevbedir.Gözyaşı: Aşkın derûnî hislerini coşturan kelimesiz ve sedâsız lisanıdır. Gözyaşı: Ârifin kalbinin tercümanıdır.Gözyaşı: Mağfiret için Allah’ın kullarından istediği istirhamıdır.Gözyaşı: Hakk’ın rahmetini tahrik ve merhametini celbeder.Gözyaşı: Günahkârın sıdk ve ihlâs ile Rabblerine eyledikleri ubûdiyet incisinin dâneleridir.Gözyaşı: Allah için öyle bir sermaye-i sadeftir ki, rahmet, merhamet ve mağfiret habbelerini içinde taşıyan seyyidü’l-istiğfar ve tevbe-i nasuhtur.Gözyaşı: Günahların gufrânıdır.Gözyaşı: Muhlisin habbe-i ihlâsıdır.Gözyaşı: Âsînin kurtuluş ipidir.Gözyaşı: Hulâsâ, vuslata erenlerin yegâne istinadgâhıdır.M. Sâmi RamazanoğluHayırlı bir gün inş.Selametle

  16. s.a.ahmet kardeş, Rabbim art niyetli insanlardan korusun ve son nefesimizi imanlı olarak verenlerden olmayı nasip etsin inş. paylaşımlarınızdan dolayı Allah razı olsun ve hizmetlerinizi daim eylesin. selam ve dua ile A.e.o.

  17. KEŞKE BU DÜNYA YÜZÜNDE HEP AHMED AK,LAR KAREKTERİ OLSA.YÜCE RABBİM,E HER DAİM DUALAR EDİYORUMKİ AHMED AK,LARIN SAYILARI ÇOĞALSIN..HEP KARDEŞLERİ İÇİN UĞRAŞ VEREN DEĞERLİ ABİM….BANA AİLEM KADAR EMEK VERDİN..YANLIŞIMI ,DOĞRUMU GÖSTERDİN.UMARIMKİ HADDİNİ BİLMEZLERİN SÖYLEMLERİ SENİ ÜZMESİN.SENİ SEVİYORUZ BİDENEM…RABBİM BİZİ SENDEN MAHRUM BIRAKMASIN…..İNŞ.HEP BİRLİK VE BERABERLİK İÇİNDE BİZ ALLAH YOLUNDA ,SENİNLE BERABERİZ.YOLUMUZA DEVAM ABİCİĞİM…CAN ABİM CANIM ABİM…SON NEFESİME KADAR DUALARIMDASIN..RABBİM SENDEN HER DAİM RAZI OLSUN…SAYGILARIMLA..ALLAH,A EMANET OL DEĞERLİ ABİM.

  18. Gülün dikeni battı dün parmağıma ve hala gülümseyerek bakıyorum parmağımdaki sıyrığa…Kızmadım…çünkü gülün dikeni batmadan önce şükretmiştim;"Ya Rabbi, ne kadar güzel yaratmışsın" demiştim. Kızamadım çünkü bir dakika önce güzel kokusunu sineme çekmiştim, bakmaya kıyamamış dokusuna hayran kalmıştım, çünkü batmadan önce yüreğime koymuş onu sevmiştim…dikenini unutmuşmuydum? unutmuşmuydum dikeni..unutmuştum işte…HAYIRLI CUMALAR BİDENEM ..CAN ABİM CANIM ABİM BENİM..ALLAH,A EMANET OL.SELAM VE DUA İLE.RABBİM SENİ KORUSUN..

  19. ((HAYIRLI CUMALAR DEĞERLİ KARDEŞİM)) Güzel! Sana Feda Edeceğim Güzellikler Ver!Güzeli seven Rabbim, benim içimi nurlarınla güzelleştir… İçimin güzelliğiyle davranışlarım nurlansın!… Gözlerimin bakışında Sen olmalı, kirpiğimin ucundaki damlada Sen parlamalısın!… Senin yolunda çalışırken yorulduğum için dinlenmeliyim… rahatım da Senin için olmalı yani… Uykumda Seni sayıklamalıyım… Yollarım Sana gelmeli hep! Dönse dolaşsa yine Seni bulmalı adreslerim!… Hayatımdaki her ciddi adımı Senin için atmalı, yine Senin için koşmalıyım, Senin yolunda… Affetmeyi seven Rabbim, affedilmenin huzurunu yaşattır bana… Günahkar kulunun tek tesellisi; Senin huzurunda af dilerken, süzülen gözyaşlarıdır… Bunca günahıma rağmen, beni bir nebze rahatlatan; tövbe etmeyi nasip eden Rabbimin, kullarını affetmeyi sevmesidir… Senden koparma beni! Sensiz bırakma kalbimi… Senden uzak kalınca; öyle aciz, öyle çaresizim ki… Seninleyken huzurum dorukta; sanki her şey, her güzel şey benim, tüm mutluluklar benimle… Dünyanın tüm çiçeklerini koklasam, Sana dua ederkenki huzuru yine bulamam… En güzel sözleri kullansam Senin için, hep Seni söylesem konuştuğumda; Seni anlatmaya yine doyamam!… Dostlarını sevsem; kalplerinde Sen yaşıyorsun diye… Tüm yarattıklarına ibretle baksam; Seni hatırlatıyor diye… İçimdeki sevgiye dair ne varsa yapsam; Seni sevmeye yine doyamam!… Kulunu affeder misin Rabbim; beni Sana adasam?!… Güzeli seven güzel! Sana feda edeceğim güzellikler ver!…

  20. Bir gün gelecek, sessizliğin çığlıklarından uzaklaşamayacaksın. Acizliğin dikenli bir tel gibi dolanacak ayaklarına. Gözlerin kapalı olsa da, hiç bu kadar derinlikleri görmemiş olacaksın. Seni uğurlamaya gelenlerin belki de yarısını tanımayacaksın. Haykıracaksın suskun feryadınla yanı başındakilere;”sakın geç kalmayan, söz sizdeyken bilin kıymetini, vakit son saniyesini vurmadan, siz her an ölümle süsleyin saliselerinizi, ama ne olur, ne olur son nefese saklamayın tövbelerinizi, pişmanlıklarınızı ve helalliklerinizi…” kim bilir belki duyulur çaresiz feryatların, kim bilir belki de musalla taşında emanet kalır, bir diğer yolcuya kadar nasihatlerin…Rabbim razı olsun can kardeşim çok güzel bir paylaşımdı…Rabbim ölmeden ölümü yaşayanlardan son pişmanlık kapıyı çalmadan gafletten uyananlardan eylesin….selam ve dua ile…

  21. Alemlerin Rabbi \’ ne (c.c.) ,kalbin sahibine kulak ver ey gönül . Ey gönül, hayat süprizlerle doludur . Kimi zaman saadeti kaybetmenin hasretiyle kavrulurken , kimi zaman da ummadığın bir saadetin tebessümüyle sürur bulursun .Çektiğin ıstıraplar , elemler ve tarifsiz kederlere sabretmenin ateşiyle pişer,bir zaman sonra o ateşte lezzet bulursunun.Bu yüzden ey gönül ,ateşten korkma ! Sabrın sineleri yakan o lahuti ateşinde piş ki , lezzet bulasın . İşte ey gönül , çoğu bela ve musibetlerin değişmez kaderimiz olması , bütün çabalarımıza rağmen korku ve endişenin o muziç çemberi içinde sabra mahkum edilişimiz , bu diyarda hep böyle mahzun kalışımız hep bundan : Güneş yakacak , meyveler sabırla olgunlaşacak …Tohum toprağın derinliklerinde sabra mahkum ; sen dünya denen şu çileler ,elemler , ayrılıklar ,hasretler yurdunda …Tohum , bir müddet toprağın karanlıklarında kalmaya tahammül edecek. Çürüyecek ; çürürken , canını toprağa katarken sabredecek , sabrın acısına katlanacak , sonra f,iliz verecek , hasretini çektiği gün ışığına kavuşacak , bir ağaç olacak , gökyüzünü kucaklayacak . Sen de öylesin ey gönül !Sen de korkunun , endişelerin , elemlerin zindanında kalmaya tahammül et. Acılara katlanmanın , nice nimetlere hasret yaşamanın ateşinde pişecek , lezzet bulacaksın . Hayat bulmak ,hayat vermek için …Ey gönül ,acılara sabret . Çünkü onlar seni kahretmek için değil ;sınamak , terbiye etmek , kemale erdirmek için gelirler ;Hem de geçicidirler ,ebediyen kalmayacaklar . İmana ve ümide sarıl . Bil ki hiçbir gece ebedi değil ; her karanlığın sonunda bir fecir saklı .Alemlerin Rabbi \’ ne (c.c.) ,kalbin sahibine kulak ver ey gönül . Sabrı öğren , gayesini anla .Ne olur , gözlerin yaşarsa da , dilin ancak Rabbi\’nin razı olduğu söz söylesin . Bu yaşlara katlanmayı bil ey gönül , varacağın menzil hatırına . Düşün ey gönlüm , onları sana yönelteni düşün … Bu kutsi çileleri Tanrı misafirleri olarak ağırla .Müminlerin o sözüne bütün ruhunla katıl . Bunu diline vird et , aradığın her teselli onda saklı : " Onlar ki …Onlara bir musibet isabet ettiği zaman şöyle derler : Biz Allah\’a aidiz ve elbette sonunda O\’na döneceğiz. " (Bakara süresi 156 ) HAYIRLI CUMALAR CAN KARDESIM

  22. La -Tahzen/ Üzülme…\’Üzülme\’\’ der Mevlana…vedevam eder…\’\’Kaybettiğin her şey başka bir surette geri döner.\’\’ ***RABBİM RAZI OLSUN CAN KARDEŞ…

  23. Ölümün soğuk rüzgarları esti yineHava buz kesildi yürekler donduBir ağıt bir feryat koptu alev alev yanan evdeGözyaşlari sel oldu yürekler kor ateşEcelin beklenmedik zamanda gelişiydi buDaha vakit erken değilmiydi can vermesineAman tanrım ne zaman geçdi bunca yıllarDaha dün değilmiydi çocuk gülüşleri sokaklardaÖlüm demek benim için dede nine idi sadeceAnlatırlardı ebeveynlerim bize derin bir ah çekerekBir yanları eksik kalmış özlemlerle dolu buğulu gözlerZalim ölüm derlerdi döndürebilecek güçleri yoktu elbetOnlar andıkça hep geçmişi ben hayal ederdim geleceğiGözümün önünden geçirirdim tek tek film şeridi gibiİnanamazdım yalan dünya ölüm de hayaldi banaAma kaçınılmazdı bir günde gelecekti sıra banaArtık ölüm rüya degildi yaşarken öğretti banaNasılda tek tek koparmış sayısızsa simayı amaMezarlıklar dolup taşmış dost ve akrabalarımlaTeselli bir yanı vardı bende buluşacaktım bir gün onlarlaÂhirette insan şu beş şeyden sorguya çekilmedikçe Allah’ın huzurundan ayrılamaz; ömrünü nerede tükettiğinden, gençliğini ne şekilde yıprattığından, malını (servetini) nereden kazanıp nerelere harcadığından ve bildikleriyle amel edip etmediğinden”[5]o güze gönlüne yüreğine sağlık Ahmed can kardeşim..selam ve dua ile…

  24. Âriflerden biri,çamurlu kaygan bir yolda, eteklerini toplayarak, dikkatli adımlarla yürüyordu.Fakat bütün çabasına rağmen düştü.Her tarafı çamur olduğu için, artık serbestçe yürümeye başladı.Bir taraftan ağlıyor ve:“İşte, günaha düşmeden önce günahlardan sakınan adamın hali budur. Bir defa, iki defa… Günaha düştükten sonra, artık aldırış etmeden onun ortasında yürümeye başlar!”diyordu.Her şey zıttıyla bilinir;Gece; gündüzle,Sıhhat; hastalıkla,Açlık; toklukla…Zıtlar devreye girmeden eldeki nimetlerin kadri kıymeti maalesef bilinmiyor…Rabbim ; kıymetini elindeyken bilenlerden eylesin bizleri…* AmiN * Hayırlı geceler Ahmed kardeş…

  25. KALBİN AYARINI BOZMA…Seni zaman zaman karşıma alacağım.Sevdiğim biri gibi sesleneceğim sana.Belki bir çocuk olacak(sın) karşımda. Darılma, alınma, kırılma, kaçma lütfen!Nereye kaçacaksın ki?Kaçmak ne kötü insanın kendisinden!Ne kötü, aynadaki kendimizi gör(e)memek!Bu gelecek sözler sana ayna olsun:Kendi işini kendin yap.İçinden geldiği gibi davran.Büyüklenme; küçülürsün.Büyüksen (zaten) büyüklenmezsin.Başın dik olsun, ama dik başlı olma.Başın dik olsun.Sadece ve sadece her şeyin sahibine eğil.Ötesini geç.Kendine bir büyük seçersen eğilmen Tek\’e düşer.Ayrıcalık isteme.Kendini biraz da başkasının (karşıdakinin) yerine (yanına) koy da öyle karar(lar) al.Her şeyin güzel bir yönünü \’\’bir ucundan\’\’ yakalamaya çalış.Sen istersen bir güzellik bulursun her şey de; kalbsin bir kere.Kalb, güzel(likler)i görmeye ayarlı verilmiş elimize.İnsan gibi insanların farkında ol.Tut ellerinden onların.Gözlerinin içinden sana uzanan o ince yolda bak ki neler göreceksin!Neler mi göreceksin?Ne bileyim ben!Bunlar senin gözlerin.Ben sadece parantez açıyorum, kapı aralıyorum.Ötesi sana ait.Sen kendini bilirsin.Yeter ki kalb gözün açık olsun.Her dalgaya kapılma.Çoğu hışırtılı, kışırlı (kabuklu).Dikkat etmelisin.Bastığın yeri bil.Baktığın yeri gör.Sen önemlisin.Önemlisin.Kendini bilmek (bulmak) kendineKendin bilirsin.Ali Hakkoymaz

  26. EUZÜ BİLLAHİ MİNE’Ş-ŞEYTANİ’R-RACÎM.. Ey talihsizlerin sığınağı, ey acizlerin güç kaynağı, ey dertlilerin tabibi ey yolda kalmışların yol göstereni! Ey çaresizler çaresi! Ve Ey her duada bulunana icabet eden ululuk tahtının Sultanı! İçinde bulunduğumuz kadir gecesi hürmetine bizleri affeyle ya Rabbi Allahım Sen bizleri ufku, inancı ve davaranışlarıyla tam bir ruh ve mana kahramanı eyle Derinlik ve enginliğimizi bilgi ve muktesebatımızla birlikte gönül zenginliği, ruh saffeti ve hakka kurbetimiz itibarıyla yap Ya rabbi Allahım Sen bizleri kalbi ve ruhi hayata programlı, maddi manevi bütün kirlerden uzak durmaya kararlı, cismani ve bedeni isteklere karşı her zaman teyakkuzda Kin, nefret hırs hased bencillik ve şehvet gibi hastalıklarla mücadele azmiyle gerilmiş tevazu ve mahviyet abideleri eyle. Ya rabbi Allahım Sen bizleri her zaman hakkı tutup kaldırma peşinde, mülk ve melekut alemiyle alakalı duyup hissettiklerini başkalarına duyurma iştiyakıyla yanıp tutuşan diğer gamlardan eyle Ya rabbi Allahım Sen bizleri, olabildiğine sabırlı ve temkinli; konuşup gürültü çıkarmadan daha çok, inandıklarını yaşayan, yaşadıklarıyla başkalarına da örnek olan bir iman ve aksiyon insanı eyle Ya rabbi Allahım Sen bizleri dur-durak bilmeden sürekli koşan.. Hakk’a yürüyenlere yürümenin adabını öğreten iç dünyası itibarıyla her zaman ocaklar gibi cayır cayır yanan ve yanarken de asla gam izhar eylemeyen; eyleyip ağyarı âhına agah kılmayı düşünmeyen her zaman içten içe yanan ve kendine sığınanların ruhlarına hararet üfleyen kullarından eyle Ya rabbi Allahım hedefimizde hep öteler tüllenip dursun. Bizler Hak rızasına bağlanmış, sürekli ilerleyen ve sürekli mesafelerle yaka paça olan iman insanları olalım ya Rabbi! matlubumuza ulaşacağımız ana kadar hep bir küheylan gibi koşalım; koşarken de herhangi bir beklentiye girmeyelim ya Rabbi! Allahım Sen bizleri öylesine içten bir hakikat eri eyle ki , oturup kalkıp sürekli yeryüzünde hakkı ikame etmeyi düşünelim ve senin hatırın söz konusu olduğunda da rahatlıkla bütün arzularımızdan ve isteklerimizden vazgeçebilelim ya Rabbi! Allahım herkese sinemizi açalım, herkesi şefkatle kucaklayalım ve toplum içinde hep bir sıyanet meleği görüntüsü sergileyelim. Ne var ki, senden başka kimseden de bir şey beklemeyelim ya Rabbi! Allahım Sen bizlere Tavırları, davranışları itibarıyla herkesle uyum içinde olmayı lütfet hiç kimseyle cebelleşmeyelim, hiç kimseye karşı düşmanlık beslemeyelim. katiyen başkalarıyla rekabete ve sürtüşmeye girmeyelim. Dinimize, ülkemize ve ülkümüze hizmet eden hemen herkesi sevelim.. Bütün olumlu faaliyetlerinden ötürü Herkesi alkışlayalım Başkalarının anlayışlarına hem de konumlarına saygılı kalmaya alabildiğine itina gösterelim ya Rabbi! Allahım kendi gayret ve aktivitelerimizin yanında, senin Tevfik ve inayetine de fevkalâde önem verelim.. her hareketimizde rızana mazhar olma yollarını araştıralım.. Senin inayetine vesile sayılan birliğe-beraberliğe olağanüstü ihtimam gösterelim ya Rabbi! Allahım Sen bizleri bir Hak âşığı ve Hak rızası sevdalısı eyle. Nerede ve hangi şartlar altında olursa olsun bütün hareketlerimizi senin hoşnutluğuna bağlayalım Seni memnun etme yolunda ölesiye bir hırs gösterelim ve böyle bir hedefe ulaşmak için de bütün varımızı feda edebilelim, dünyevî-uhrevî her şeyden vazgeçebilelim ya Rabbi! Allahım düşünce dünyamızda "benim yapmam", "benim başarmam", "benim sonuçlandırmam".. Gibi merdud mülâhazalara asla yer verme ya rabbi yerine getirilmesi gerekli olan şeyleri kim yaparsa yapsın, kendimiz yapmış gibi memnun olalım, başkalarının başarılarını kendi başarılarımız sayalım öncülük yapma şeref ve payesini de onlara bırakalım ya Rabbi! Allahım her zaman kendimizle yaka-paça ve kendi ayıplarımızla meşgul olalım kimsenin eksiğiyle-gediğiyle uğraşmayalım.Her fırsatta iyi bir insan olma örneği sergileyelim, başkalarını daha yüksek ufuklara yönlendirip herkese bir hüsnü misal olalım İnsanların ayıplarına ve kusurlarına göz yumalım.. Onların olumsuz tavırlarına tebessümle karşılık verelim, kötülüklerini iyilikle savalım ve elli defa rencide edilsek de, bir kerecik olsun kimseyi kırmayı düşünmeyelim ya Rabbi! Allahım hayatımızı iman-ı kâmil yörüngeli ve ihlas donanımlı yaşamayı en birinci mesele bilelim, duyguları, düşünceleri ve davranışları itibarıyla öylesine Hak rızasına kilitlenmiş bir hakikat eri olalım beraber yürüdüğümüz, aynı mefkûreyi paylaştığımız kimselerle asla rekabete girmeyelim.. onlara karşı katiyen kıskançlık duymayalım.. aksine, onların noksanlarını giderip, eksiklerini tamamlayalım.. Ve onlara karşı hareketlerimizde hep bir vücudun uzuvlarından herhangi bir organmış gibi davranalım ya Rabbi! Allahım Tam bir îsar ruhuyla, Makam ve mansıp, Paye ve şöhret gibi maddî-manevî hemen her konuda yol arkadaşlarımızı öne çıkarıp kendimiz gerilerden gerilere çekilerek onların başarılarının tellalı gibi davranalım, kardeşlerimizin mazhariyetlerini alkışlayıp muvaffakiyetlerini de bir bayram sevinciyle karşılayalım ya Rabbi! Allahım başkalarının düşünce ve hareketlerine karşı hep saygılı kalmaya çalışalım paylaşmaya, beraber yaşamaya açık duralım.. oturur kalkıp aynı mefkûre insanlarıyla müşterek hareket etme yollarını araştıralım.. müşterek projeler geliştirelim.. ve "ben" yerine "biz"i ikame etme gayreti gösterelim.. dahası, başkalarının mutluluğu yolunda rahatlıkla kendi saadetimizi feda edebilelim.. Ve bunları yaparken de kimseden herhangi bir teveccüh beklemeyelim. hatta böyle bir beklentiye girmeyi kendi hesabımıza bir düşüş sayalım; yılandan-çıyandan kaçtığımız gibi önde görünmekten, namdan-şandan kaçalım ve unutulma murakabesine dalalım ya Rabbi! Allahım Kimsenin kılına dokunmayalım, saldırıya saldırıyla mukabelede bulunmayalım. En kritik durumlarda bile hep dengeli hareket edelim. Her zaman fenalıklara karşı iyilikle mukabelede bulunalım.. Kötülükleri kötülerin işi sayıp, bir iyilik abidesi gibi davranalım ya Rabbi! Allahım hayatımızı Kur\’ân ve Sünnet çizgisinde Hak dostluğu, takva, azimet ve ihsan şuuru çerçevesinde yaşayalım.. Benlik, gurur, şöhret gibi kalbi öldüren hislere karşı sürekli tetikte bulunalım kendimize nispet edilen güzellikleri "her şey senden" deyip sana verelim. İradeye vabeste işlerde de her zaman "ben"den kaçıp, "biz"e sığınalım. Hiç kimseden korkmayalım. Hiç bir hâdise karşısında telâşa kapılmayalım ve doğru bildiğimiz şeylerden asla geriye durmayalım ya Rabbi! Allahım kimseye gücenmeyelim; hele Hakk’a Dilbeste olanlara katiyen kırılmayalım. Yol arkadaşlarımızı herhangi bir fenalık içinde gördüğümüzde onlardan uzaklaşmayalım.. Perdeyi yırtıp onları utandırmayalım; utandırmak bir yana, böyle bir fenalığı gördüğümüzde büyük bir hata işlemiş gibi kendimizi kınayalım. müminlerin farklı yorumlara açık tavırlarından dolayı onlar hakkında sû-i zanda bulunmaktan kaçınalım; görüp duyduğumuz şeylere iyi yorumlar getirip ve katiyen olumsuz mülâhazalara girmeyelim ya Rabbi! Allahım hareket ve faaliyetlerimizi, bu dünyanın bir ücret yeri değil de, bir hizmet mahalli olduğu mülâhazasına bağlayalım.. her zaman memur bulunduğumuz sorumlulukları fevkalâde bir disiplin içinde yerine getirelim.. Netice ve sonuçla meşgul olmayı da sana karşı bir saygısızlık sayalım ya Rabbi! Allahım dine, imana ve insanlığa hizmeti, Hak rızası yolunda en büyük bir vazife bilelim ne kadar büyük işler başarsak da, bundan nefsimiz adına maddî-manevî herhangi bir paye çıkarmayı hiç mi hiç düşünmeyelim ya Rabbi! Allahım Düzenimizin bozulmasından dolayı ümitsizliğe düşmeyelim Bütün insanların bize karşı olmasından dolayı sarsıntı yaşamayalım. "bu dünya, darılma dünyası değil, bir dayanma âlemidir" deyip dişimizi sıkıp sabredelim, maruz kaldığımız durumlardan kurtulmak için de alternatif çıkış yolları arayalım en kritik anlarda dahi değişik stratejiler üretip hep azım u ikdamda bulunalım ya Rabbi! Allahım İnsanî değerlerin hor görüldüğü, dini düşüncede kırılmaların yaşandığı, her taraf, başı boşların gürültüleriyle inlediği günümüzde, başka bir şey değil, Sen bizleri gönül insanları eyle ya Rabbi! Kadir gecesi hürmetine gönül insanları eyle ya Rabbi! Mübarek ramazan hürmetine gönül insanları eyle ya rabbi! Efendimiz Hazreti Muhammed’e, aile efradına ve O’nun bütün arkadaşlarına salât u selam ederek bunları Senden dileniyoruz; dualarımızı kabul buyur ya Rabbi! Amin..ve’l-hamdü lillahi rabbi’l-alemin

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s