Bir namaz’ın seyri… De ki: “Yüzümde secdelerimin izini bırak ey Rabbim. Alnıma rahmetinin nefhasını bırak ey Rabbim. Kalbime En Sevgili’nin aşkını bırak ey Rabbim. Secdemde dirilt beni. Secdemde oldur beni. Secdemde durult beni. Secdemde doğrult beni.”

Bir namaz’ın seyri…
Kıyamınla kıyametini baslatıyorsun. Kalk ayağa. Kıbleye yönel. Tekbir getir. "Allahuekber. ." Ayağına takılan, yolunu kesen, emellerini yok eden, hayallerini engelleyen ne varsa, hepsinden daha büyüktür O.
Ayağına takılanı kaldıracak inceliği, emellerini gercekleştirecek şefkati, seni hayallerine eriştirecek gücü O’nun büyüklügünde bulacaksın. Bunu bilerek, teslim ol Rabbine, kaygılarını ve korkularını rahmetinin kucağına bırak usulca.
Kaldır ellerini ve bir gün nasılsa huzurunda hareketsiz kalacak bu bedeni, bütün hücreleriyle O’na teslim et. Ayağa kalk ve "buradayım ey Rabbim" de. "Evinden kaçan kulun, yuvadan uçan kölen yine Sana geldi. Buradayım! Geldim! Huzurundayım!"

Elini bağlamakla kötülükten çekiliyorsun. Dünya telaşının nabızlarını ne kadar da kuvvetli alıyorsun.
Öyle bir rüya ki dünya, içinde uykunu da uyanıklığını da kaybetmişsin, uyanmaktan korkuyorsun. Rüyasında gördüğü rüyayı anlatan adam gibi, kendini uyanık sandığın yerde uykunun en derin yerindesin.
Kendini burada kalmaya razı etmişsin, şimdiye razı olmuşsun. Ötesine gönlün de gözün de kapalı.
İşte şimdi, dünya telaşını ellerinle geriye atıp tekbir getiriyorsun. Büyük bildiklerinden de büyük olanın huzurunda kaygılarını küçültüyorsun, telaşlarını durultuyorsun, korkularını dağıtıyorsun.
Sağ elini sol elinin üzerine koyup serden el çekip hayra uzanıyorsun, yokluktan yüz çevirip varlığın kalbine akıyorsun. Varlığın göğsünde cılız bir nefes kadar hafifliyor, sadeleşiyorsun.
"Subhaneke" fısıltısında, sonsuz gürültüler ortasında, bitmez telaşlar arasında, meyvesiz koşturmalar sonrasında Seni işiten, en ince sızılarına, en gizli arzularına kulak veren Rabbinle tanışıyorsun.

Eğilmekle doğrultuyorsun kendini. Rukûlarında koca bir dünyanın yükünü atıyorsun omuzlarından. Azim olan Rabbinin huzurunda eğilip başkalarına izzetini ilan ediyorsun. "Subhane Rabbiye’l-Azim."
Bedenin eğiliyor; ruhun doğruluyor. Başın alçalıyor; kalbin duruluyor. Yüzün yere dönüyor; alnına rahmet dokunuyor. Yalnızlaşıyorsun rukûda; telaşlarda unuttuğun, dünya çölünde kaybettiğin kendini yeniden buluyorsun.
Tutup dizlerinden kendini kendine doğru çekiyorsun. Kendine gelmek için kendinden geçiyorsun.

Oturmakla hayatın kalbinde yer tutuyorsun. Tahiyyata otur şimdi ve gözlerini ellerine kilitle. Diri olan her şeyin selamını söylerken dirileri diriltene, ölüleri diriltene dön, ellerini eline vereni bil.
Ellerinin ne kadar da küçük kaldığını hatırla hırsların karşısında. Elinde kalanların seni avutamayacağını anla. Sahiplendiklerinin hepsi avuçlarının içinde ama avucun boş olacak bir gün.
Biriktirdiklerinin hepsi şimdi yaninda ama avucun boşalacak bir günün akşamında.

Secde ederek başını göğe ağdırıyorsun. Yüzünü toprağa sür şimdi. Evine dön. Sılana koş. "Subhane Rabbiye’l-A’la." Başını yere koyarak sıfırla kendini. Rabbine de ki: "Sen varsın. Sen a’lasın. Eksiklikten uzaksın, noksanlıktan muallasın, kusurdan mukaddessin. Kusur bende. Benden yana eksiklik. Bende saklı acizlik. Bende bekler fakirlik. Yalnız Sana muhtaç olma zenginliğimdir secdem. Yalnız Sana kul olma şerefimdir secdem." Secdeler ruhunun saltanatıdır. Varlığını huzurunda hiçlediğin andır secden. Rabbinin şahdamarı yakınlığından kalbine yakınlıklar emdiğin yerdir secde. Ruhunun muştular bulduğu demdir. Miracının ‘kab-ı kavseyn’idir secde. Seni beni aradan çıkardığın yerdir secde. De ki: "Dediğini yapiyorum, secde edip yaklaşıyorum. Sana yaklaşıyorum. Tüm uzaklıkları uzaklara bırakıyorum. Tüm aldanışları tuzaklarda bırakıyorum."

De ki: "Yüzümde secdelerimin izini bırak ey Rabbim. Alnıma rahmetinin nefhasını bırak ey Rabbim. Kalbime En Sevgili’nin aşkını bırak ey Rabbim. Secdemde dirilt beni. Secdemde oldur beni. Secdemde durult beni. Secdemde doğrult beni."

Tenini kalbine bitiştiriyor her namaz. Ve sabah gelince yeniden, tenine dokunur ötelerin hülyası. Göğsüne değer bin İsa nefhası. Yusuf kokulu gömlekler sarılır tenine. Musa gibi ellerini göğsünden çıkarırsın. Uzakta bir ateş görmüşsün gibi kıvılcımlanır gökler. Yeniden dirilir gibisin.
Unuttuğunu da unuttuğunu hatırlarsın yastığının kuytusunda. Rüyalardan dönersin. Yeniden yüklenirsin hicranları. Biriktirmeye başlarsın yeniden. Çoğaltmaya ayarlarsın kendini yine. Lakin, hala yırtıktır hayatın cepleri.
Ayaklarinin ucuna dökülüyor zamanın parçaları. Bir secdenin pınarında söndürüyorsun kalbinin yangınlarını.

 
Senai Demirci

22 Yanıt

  1. Allahım beni sensiz Varlığından habersiz Şefkatinden nasipsiz Kimsesiz ve sahipsiz Yardımından desteksiz Bırakma hiç ALLAHIM İyi günümde kötü günümde Her anımda her halimde Nefes alış verişimde Hayallerimde ve düşümde En son sana dönüşümde Benimle ol ALLAHIM Ömür vefa ettiğinde Azrail geldiğinde Son nefesi verdiğimde Kefenimi giydiğimde Tabutuma girdiğimde Musallaya geldiğimde Sen yardım et ALLAHIM Kabire girdiğimde Öteleri gördüğümde Münker nekir geldiğinde Hesaplar döküldüğünde Yapa yalnız kaldığımda Sen yardım et ALLAHIM Sura üflendiğinde Kıyamet koptuğunda Dağlar yürütüldüğünde Yıldızlar döküldüğünde Tekrar dirildiğimde Mahşer yerine geldiğimde Sen yardım et ALLAHIMselam ve dua ile üstadım:

  2. askinin atesi,yüregimde yansin isterim Catlayana kadar dudagim,ismini ansin isterim Nasir tutmus avuclarim ,acilarak ta,semalara Omzumdan kopana dek kollar,dua etsin isterim Alemlerin Rabb\’i ,sen her seyi,her an bilensin Esref-i Mahlukat tan sadece kulluk isteyensin Rahman\’sin,Rahim\’sin,Aziz\’sin ve Kerim\’sin Senin ismini zikrederken kalbim dursun isterim Alip abdesti,niyet ederek,yönelipte;"KABE"ye "Bir"sin diye kiyamda,kiraat edip tekbirle Rükuya vardigimda;Sübhanerabbiyyelaziym\’de Dogrulmasin huzurundayken belim,kopsun isterim Afettirirmi binlerce günahimi,bilmem ki bir tövbe? Yüzüm yok mazhar olmak icin habibinin sefaatine Ama niyazimdir Tahiyyatü,Salli,Barik,Amentü de Son secdede iken alnim,kavusmak icin ölmek isterim.BURAK ALPERENemeginize saglık.hayırlı aksamlar……………..

  3. Sen Öp Seccadem*********************Somurtuş ki bıçak, nara ki tokat; Zift dolu gözlerde karanlık kat kat.Yalnız seccademin yününde şefkat; Beni kimsecikler okşamaz madem; Öp beni alnımdan, sen öp seccadem! Necip Fazıl Kısakürek******************************Hayırlı geceler bidenem.. yüreğinden kocaman öper kardeşin.Ellerine emeğine sağlık canım abiciğim.Allah,a emanet ol..hep dualarımdasın bidenem ..canım abim can abimmmm.bidenemmmm…

  4. Rabbim, Rabbim, bu işin, bildim neymiş Türkçesi;Senin aşkın ateştir, ateşin gül bahçesi…Necip Fazıl Kısakürek

  5. Yaralıyken bile sabah namazını kıldıPeygamberimizin (a.s.m.) güzide sahabeleri namaza öylesine önem verirlerdi ki, onun uğrunda hiçbir engel tanımazlardı. Namaz yolunda savaş, yaralanma, ölüm bile vız gelirdi. Dünyada iken Cennetle müjdelenenlerden Hz. Ömer (r.a.), kanlı bir suikaste uğramıştı. Yarasından kanlar akarken evine getirilmişti.– Yemek ister misin, diye sormuşlardı.– Hayır, cevabını vermişti.– Su içer misiniz?– Hayır.Bunun üzerine etrafındaki sahabeler:– Namaz kılacak mısınız, diye sormuşlardı.Hz. Ömer’in âdeta gözleri parlamış, yavaş yavaş enerjisi tükenmekte olan vücuduna can gelmişti.– Evet, kılacağım, dedi.O yüce insan, yarasından kanlar akarken sabah namazını kılmış, namazı terk etmeyi aklından bile geçirmemişti. Namazı Yaşayanlar/Said DemirtaşAllah razı olsun oğul. yüreğine sağlık.selam ve dua ile.

  6. SECDEDE ÖLÜMBir Perşembe günü, çalıştığım iş yerinden eve gelirken komşumuz seslendi:— Hemşire kızım, babamı doktora götürdük, iğne verdi. Yapabilir misin iğneyi, dedi. Ben de Halil Amcayı çok sevdiğim için hiç düşünmeden:— Tamam, dedim.Akşam ezanından sonra kızım Elif Sena’yı ve yeğenim Fazilet’i de alıp Halil Amcaya enjeksiyon yapmaya gittik. Halil Amca 80 yaşın üstünde, dinine bağlı, namazını hiç bırakmayan, hafızası gayet kuvvetli, gülümsemesi yüzünden eksik olmayan, herkese candan davranan, çocukları çok seven, bütün mahallenin dedesi, şeker gibi bir insandı. Tek odalı evinde tek başına yaşıyor, çocukları ve torunları arada hatırını sorup yemeğini getiriyorlardı.Gittiğimde, öncelikle hatırını sorup geçmiş olsun dedikten sonra, ona konulan kalp yetmezlik teşhisine baktım. Ardından doktorun verdiği ilacı hazırladım. Bu arada o da namazını kılmış tesbih çekiyordu. Tesbihini bıraktı, ardından enjeksiyonu yapıp oradan ayrıldık.Cuma sabahı da ben işe gittiğim için babamı çağırıp iğnesini yaptırmışlar. İkindi vakti eşim aradı:— Halil Amca ölmüş, dedi. İnanamadım, tekrar tekrar sordum. Cuma namazına gitmiş ve farzını bitirip sünnetini kılarken secdede can vermiş. “İnnâ lillâhi ve innâ ileyhi râciûn.”Halil Amca tanıdığım kadarıyla güzel yaşadı. Çocuklarından duyduğum kadarıyla da farz namazlarının arkasından kazalarını kılarmış. Kulakları ağır işitirdi, bu yüzden “Ezan okundu mu” diye sorar, hazır ettiği abdesti ile caminin yolunu tutardı. Tahta kaşık yapar ve satardı. Yoldan gelip geçen herkesle konuşur, gülümseyerek kaşık verir, bir de dua ederdi.Hemen nefis muhasebesine başladım; gülümsemenin “sadaka” olduğunu bile bile esirgediğimi, “yorgunum”, “uyuyup kalmışım” diye bıraktığım namazlarımı düşündüm. Ben onları basit bahanelerle bıraktım, ya namazlarım da beni bırakırsa halim nice olur?Halil Amca için üzülmüştüm, ama böyle güzel bir ölümü duyunca, içtenlikle ben de istedim Rabbimden. Allah herkese de böyle güzel bir ölüm nasip etsin. Sevgili Peygamberimizin (s.a.v.) şu hadis-i şerifini hatırlamamak mümkün değil: “Nasıl yaşarsanız öyle ölürsünüz; nasıl ölürseniz öyle haşrolursunuz.” Nurcan YÜKSEL

  7. De ki: "Yüzümde secdelerimin izini bırak ey Rabbim. Alnıma rahmetinin nefhasını bırak ey Rabbim. Kalbime En Sevgili\’nin aşkını bırak ey Rabbim. Secdemde dirilt beni. Secdemde oldur beni. Secdemde durult beni. Secdemde doğrult beni."Amin…Allah razı olsun Ahmet kardeşim güzel paylaşımlar için Allah a emanet olun.selam ve dua ile kalın

  8. Geceydi… Sevda ikliminde bir yürek duaya durmuştu… Duadan özge eylül mü kalır nisan mı? .. Duadan ayrılsa kul mu kalır insan mı? .. Duası olmayanın ola mı umudu, duaya durmayanın kala mı suudu? .. Ölüm kadar özeldir dua, ölüm gibi güzeldir dua… Dua yağmur yağmurdur, dua tuzdur hamurdur… Dua ki bağırlar yakan közlerdedir, dua ki söylenmemiş sözlerdedir… İçten içe bir niyazdır dua, gelinlik giyside beyazdır dua… İlahi yazıların gizemli şifresidir dua, yoldaşın yoldaşa gülen çehresidir dua… Tevbeleri izleyen gözyaşıdır dua, her işte bir hayrın başıdır dua… Yıldızları tutan açık ellerdedir dua, şafakların değdiği dillerdedir dua… Dünyanın eşiğinden öteye akıştır dua, gaflet perdelerinden öteye bakıştır dua… Dua ki; kelebekler kanadı gibi titrek, seher bülbülü gibi şakraktır… Dua ki; umutların ritmiyle atan nabızda gizlidir, gönüllerin teliyle çalan sazda gizlidir… Söz değil bir haldir… Söze hükmeden mecaldir… Gönülden ve gizlice… Utanarak ve umarak… Israrla ve devamlı… Geceydi… Sevda ikliminde bir yürek duaya durmuştu…++++++++++++++++++++++++++++++++++ALLAH RAZI OLSUN BİDENEM…NE GÜZEL PAYLAŞIMLAR.CANIM ABİM BENİM..İYİKİ VARSIN BİDENEM…ÇOK ŞÜKÜR ALLAH,IMA.RABBİME HEP DUA EDİYORUM İYİKİ SENİ TANIMIŞIM ABİMMMM BENİM.RABBİM DUALARIMIZI KABUL ETMESİ DİLEĞİYLE.ALLAH, A EMANET OL.SELAM VE DUA İLE.

  9. Cennetin çiçekleri Senin kokunu taşırBenzemeye çalışır beyazlıkta kar SanaGüneş güzel yüzünden parlaklık aldı ey GülAcep hayran olmadan hangi göz bakar Sana?Aşkının esiridir ne çöl ne de dağ tanır;Bu sevdalı gönüller su gibi akar Sana!Varlık bahçesi Senin nurundan yaratıldıHep medyun hep minnettar her can her nigâr Sana!Tebessümün ayların; zührenin sevincidirNice hasret çekmede bu bülbül-i zâr Sana!Güllerin efendisi olmak kolay değildirGıpta etmede ey Gül binlerce gül-zâr Sana!Yusuf Senin dalında çiy tanesidir sankiDîvâne kesilir göz etse bir nazar Sana! slm kardeşim yüregine saglık rabbim daim etsin inşllh rabbime emanet ol…

  10. ALLAH C.CC EBEDEN RAZI OLSUN İNŞ.. ABİMM HİZMETİNİZ DAİİM OLSUN İNŞ…. SELAM VE DUA İLE…

  11. GÜNAHSIZ AĞIZLA DUA.. Cenâb-ı Hak, Hz. Musa’ya (a.s),“Yâ Musa! Bana günahsız bir ağızla dua et” diye buyurdu. Musa aleyhisselâm,“Yâ Rabbi! Bende böyle bir ağız yok” dedi. Allah Teâlâ buyurdu:“Başkasının ağzıyla Allah’a dua et. Çünkü sen başkalarının ağzıyla günah işleyemezsin. Öyle hareket et ki başkaları senin için gece gündüz dua etsin. Senin günah işlemediğin ağız, başka birinin senin için özür dileyip, dua ettiği ağızdır. Yahut kendi ağzını temizle. Allah’ın adını zikreden ağız temizlenir. Allah’ın ismi bütün pislikleri temizler ve sıkıntıyı giderir.” (Mesnevi’den)Kişinin yanında bulunmayan mümin kardeşine dua etmesi, Allah’ın hoşuna gider.Kişi kardeşi için dua edince, başucundaki melek “âmin” der.Sana da, “Dua ettiğin gibi olsun” der. Peygamberimiz (s.a.v),“Kardeşin kardeşe gıyabında duası reddedilmez” buyurmuştur.Dilaver Selvi – Ateşin Yakmadığı Aşık

  12. “Kim Cuma günü Kehf Suresini okursa, onun için ayağını bastığı yerden göğe kadar bir nur fışkırır. Bu nur kıyamet günü onun yolunu aydınlatır ve o kişinin iki Cuma arasında işlemiş olduğu küçük günahlar bağışlanır’’ Cuma gününüz mübarek olsun kardeşim

  13. "ALLAH’a teslim olmak; insanı yücelere çıkaran, yüce bir iştir… Yaratanın karşısında, kendine ait bütün varlığı, maddi ve manevi her türlü gücü, yok görmek, yok kabul etmek ve her şeyi O’ndan bilmektir…ALLAH’a teslim olmak; yaşam içersinde başa gelen tüm kaza, bela ve nimetlerin Hakk’tan geldiğine tam olarak inanmak, gönderdiği her şeyin ve yaptığı her işin iyi ve güzel olduğunu kabul edip, razı olmak ve sevmektir…Bu nedenle; Rabbine sevdiğini, güvendiğini ve O’na teslim olduğunu iddia eden bir kulun, Hakkın kazasına razı olması, belasına sabretmesi ve nimetlerine şükretmesi gerekir…Zira; yaşam içerisindeki başa gelen ve gelecek olan her iyilik ve kötülük Hakk’tandır… Her türlü hayır ve şer ALLAHü tealâdandır…Bunlar zahiri olarak yaratıklardan geliyor görünse de, hakikatte yaptıran yüce Mevla’mızdır… Suça ceza ve iyiliğe nimet vereceğini buyuran Rabbimiz, bu hükmünü ve ilahi adaletini, aletleri olan yaratıklarını kullanarak gerçekleştirmektedir…Bu nedenle; zerre kadar iyilik yaparsanız, O’nun yaratıklarından iyilik görür, zerre kadar kötülük yaparsanız ayni miktarda, O’nun yaratıklarından kötülük görürsünüz…Şuna tam olarak inanmalı ki, hiçbir şey kendi başına, ALLAH’ın emri ve izni olmadan fayda ve zarar veremez… İnsanların yaşamı içerisinde Rabbini razı etmesi veya O’nu kızdırması nedeniyle, kendisine gelen her iyiliğin ve karşılaştığı her kötülüğün kaynağı, yaptıklarının bedeli olduğundan bizzat kendisidir…ALLAH kullarına şefkatli ve merhametlidir, asla zulmetmez… Adaletlidir… Yaptığı her işte büyük fayda ve hikmetler vardır… Ne iş yaparsa, neylerse hep güzel eyler… Bu nedenle; istemediğimiz bir şeyle karşılaştığımızda, suçu Hakka ve Halka yükleme yerine, kendimizde bulmamız gerekir…Beden, huy ve Rızık yönünden ALLAH’ın senin için takdir ettiklerine razı ol… Başka durumlarda olmayı isteme… Zira O’nu itham etmiş, beğenmemiş, darıltmış olursun…ALLAH’a teslim ol… O’nun senin için hep iyi şeyler düşündüğünü, seni sevdiğini, sana acıdığını bil… Bu nedenle hayat içinde hiç ne yapsam, ne yaparım deme… Bakalım beni seven Mevla’m, bana hangi işleri yaptıracak diye düşün…Şunları iyi bil… Günleri, ayları, mevsimleri ve görünen, görünmeyen, akla gelen, gelmeyen her şeyi yaratan ALLAH’tır…İnsanların duygu, düşünce ve kalblerini değiştiren de O’dur…Yağmuru, karı, rızıkları, ahlakı, güç ve kuvvetleri taksim ve takdir eden O’dur…Nitekim “Gökyüzünden yeryüzüne, işi O idare eder” ilahi kelâmıyla, Yüce Rabbimiz bunu herkese duyurmuştur…ALLAH’ı sev… O’nun tüm isteklerini yerine getir… O’ndan gelen her şeyin iyi ve güzel olduğunu bilerek, ALLAH’a teslim ol… Ancak bu şekilde O’nun gücünü yanına alabilir, iki cihanda zevk ve sefa içinde yaşayabilirsin…"Hayırlı Cumalar Selametle inş.

  14. اللهالله اللهالله الله اللهالله الله الله اللهالله الله الله الله اللهالله الله الله الله الله اللهالله الله الله الله الله الله اللهالله الله الله الله الله الله الله اللهLa ilahe illa ente sübhaneke inni küntü minezzalimin…."Ya Rabbi, razı olmadığın şeylerden ne yapmışsam hepsini affet…Senden Başka Ilah Yoktur!Sen Bütün Noksanlıklardan Münezzehsin.. .Şüphesiz Ben Nefsime Zulmedenlerden Oldum…Sen Bağışla beni ".¸(¯`’•.¸(¯`’•.¸.•’´¯)¸.•’´)¸.•’´¯)….. :-)….¤ª“˜¨¨¯¯¨¨˜“ª¤ª“˜¨¨¯¯¨¨˜“ª¤(¯`’•.Vakt-i şerif, Âleme bayram olan Cuma,ömür ve şahsiyetlerimiz, ahir ve akibet,zahir ve batınlarımız hayrola, aşk ola, aşk ile dola,Aşkullah, Muhabbettullah, Marifetullah,Şevkullah ve Zikrullah gönüllere nakşolaŞefaat û nebi cümlemize nasib ola efendim*-:¦:-**-:¦:-**-:¦:-**-:¦:-**-:¦:-**-:¦:-*Mütevazi Bir Forum Çalışmamız_http://irfanmeclisi.mutluforum.org/İrfan dolu -Aşk dolu- Mutlu bir ForumDesteklerinizi katkı ve paylaşımlarınızı bekliyoruz inşaallah.

  15. Esselamun Aleykum can bıra epey oldu nerdeyse bir yıl oldu gelmeyeli nede çok özlemişim ben buraları yüreğine sağlık Allah cc. razı olsun inşallah….çok güzel paylaşımlarda bulunmuşsun…şimdilik selam ve duaların en güzeli ile seni Allah\’a emanet ediyorum….

  16. MEVLİD KANDİLİ Mevlid kandili bugün;Günümüz sevapla dolsun;Hz.Muhammed\’in günü bugün;İçimiz ilahilerle yanıp tutuşsun… Peygamberimiz geldi bugün dünyaya;Ne biçimmiş o zamanki insanlar,bir başka;Yüce Allah demişki ona;\’\’Ey Muhammed git şu eşitliği sağla\’\’ Hayat bir dakikalık,herşeyin kıymetini bil;Bugün Peygamber Efendimiz doğdu,ona sevinelim;Ey Müslüman kardeşlerim;Bugün Mevlid Kandili,haydi dua edelim.Gül sevginin tacıdır,Her bahar bir gül taclanır.O Gül ki Muhammed\’\’i hatırlatır.O\’nu hatırlayana gül koklatılır.Gül kokulu sevgi dolu nice Kandiller.Kandiliniz mübarek olsun..

  17. NAMAZ KILMAMAK İÇİN BİR TERCİH YAP Bütün ibadetlerine yerine getirmeye çalışan bir adam varmış. Orucunu tutar, zekatını verir, insanlara yardım elini uzatmaktan hiç geri kalmazmış. Yalnız bu adamın bir kusuru varmış: Namaz kılmak ona çok ağır gelirmiş, üşenirmiş. Bir gün varmış gitmiş çok büyük bir hocanın yanına. Demiş ki:Hocam ne yap et beni şu namazdan kurtar. Namaz kılmamak için ne yapmam gerekse söyle yapayım. Yeter ki şu namazdan kurtulayım demiş. Hoca:Ya evlat ben hiçbir yerde ne duydum ne işittim bu namazdan kurtuluş yok, borcun kılacaksın demiş. Adam yalvarmış bul hocam diye. Hoca müddet istemiş adam gitmiş. Aradan haftalar geçmiş, adam gelmiş. Buldun mu hocam demiş,kurtulacak mıyım? Hoca: Buldum evladım eğer şu 5 şarttan biri sana uyuyorsa NAMAZ dan mesul değilsin:1: ÖLÜ İSEN 2: DELİ İSEN 3: ÇOCUK İSEN 4: HAYVAN İSEN 5: KAFİR İSENtercih senin… ***********************************************************Hayırlı akşamlar bidenemmmm..Allan,a Emanet ol…Hep dualarımdasın can abim …Dualarda buluşmak dileğiyle.

  18. yazıya diyecek laf yok zatende ben namaz çiçekleri adını taktığım rengarenk örtülü kıyamdaki kardeşlerimin bulunduğu resme bitim.eline emeğine sağlık bereket olsun .

  19. CAN KIRIĞI…Can, paslı bir bıçak yarasıdır varlığın göğsünde. Tenin beyaz yüzünde bir kardelen hülyasıdır, en canlı yıldızı, yerin en kanlı çiçeğidir. Yarada kabuk bağlayan her neyse, buzda kristal, kristal biçimlenen ne ise, gökten yukarıda, yerden aşağıda ne varsa kaynayan, hepsi can yüzünden, hep can gözünden, hep can özünden. Yüreğimizin yayında gerili oktur can, ki buralı değildir, şimdiye razı değildir; bizden önceleri ve bizden sonralarıdır. Gölgemizin kuytusunda saklı hayaldir can, ki bizden ama bizden kalmayandır. Alnımızda doğmuş şebnemdir can, ki bizden ama bize ait olmayandır, bizden ötelerde aşkları vardır. –can kırıkları cam kırıkları gibi değildir öyle süpürünce gitmezler içinde kalır aklına geldikçe de batarlar……….. –Sevmeyen İnsanlar Ölür Ama Seven Güller Solmaz Onların Kabri De Olmaz………. Senai Demirci

  20. Birgün Cüneyd-i Bağdâdî hazretleri bir deniz kenarında gezerken bir Mecusî, yanına bol miktarda yem almış, denizdeki balıklara yem atıyormuş. Aralarında şöyle bir konuşma geçmiş:- Ne yapıyorsun böyle?- Sevap kazanmak için balıklara yem atıyorum.- Senin sevap kazanman için, evvela iman etmen lâzım. Sen Müslüman değilsin ki, hangi sevaptan bahsediyorsun?- Peki benim bu balıklara yem verdiğimi o bahsettiğin Allah görüyor mu?- O’nun bilmediği, O’nun görmediği bir şey yoktur ki…- Bu da bana yeter. Aradan 3-5 sene geçmiş, Cüneyd-i Bağdâdî hazretleri hacca gitmiş, tavaf ederken bakmış, deniz kenarında balıklara yem atan Mecusî de tavaf ediyor. Cüneyd-i Bağdâdî hazretleri sormuş:- Burada senin ne işin var?- O beni gördü.- Nasıl gördü?- Sen gittikten sonra içimde bir nûr parladı, baktım, balıkların hepsi Kelime-i şehâdet getiriyor. Ağaçlara baktım, Kelime-i şehâdet getiriyor, ben de Kelime-i şehâdet getirmeğe başladım. Senin Rabbin beni gördü, O gördüğü için de buraya geldim. Sana bir nasihat vereceğim:İyilik yap denize at, balık görmezse Hâlık görüyor.OLMADIĞIM ZAMANLARDA HER DAİM VAR OLAN GERÇEK DOSTLARA SELAM VE DUA İLE AHMED KARDEŞİM

  21. Gündüzün iki vaktinde ve gecenin gündüze yakın kısımlarında namaz kıl. Şüphesiz ki iyilikler kötülükleri giderir. Bu, güzelce düşünenler için bir öğüttür.Hûd Sûresi: 11/114

  22. "İnsanı aziz eden takvasıdır." hz.ALi (k.v)

Bir Cevap Yazın

