Ey yüreğim Ramazan geldi kalksana, uyansana! O’nun rengine boyansana! …

Şehrin albenili gürültüsünden, nefsin tantanalarından,

biraz da bunaltıcı sıcaklardan olsa gerek, bakıyoruz herkes kendi leylasıyla meşgul..

Mevla’nın çağrısı garib kalmış, kalıyor sanki..

 

Bu geniş, ama gönle dar şehirler..

Bu geniş, ama gönle dar vakitler..

 

Bu kadar nimet içinde ama kadrini bilmeyen insanlar, bizler ah!..

 

Ey yüreğim Ramazan geldi kalksana, uyansana!

 

O’nun rengine boyansana!

 

Tut bizi ey oruç!

Tut yavrularımızı..

Tut şehirlerimizi,

 

Tut yüreklerimizi ne olur..

 

Akla bizi, ötelere sakla bizi..

 

Hayırlı Ramazanlar efendim, mubarek ola..

 

Muhabbet ola..

 

Ayşe Reşad

3 Yanıt

  1. Dün gece, yine buğulu bir ilahi sesi gibi aktın kulaklarıma, Dikkat edince fark ettim ki, sahur davulu vuruyor.Her tokmak, “gafil” kafalara iner gibi!O gürültüde bile sevgi fısıltılarını duydum derinden.Anladım ki, sen de beni seviyorsun.Benim seni sevdiğim gibi mahcup, ürkek, sessiz seviyorsun.Mutluluk duydum. Sahur sonrasında tüm geceyi derin bir hasretle kollarıma alıp huzur içinde uyudum.Nasıl kıymetlisin bilsen, nasıl sevilensin, özlenensin.

  2. Bu kez sana ulaşamayacağımı düşünüp korkmuştum. çabucak gelsin diye dualar etmiştim.Hoşgeldin, hoş geldin yüreğime! Artık isteyişlerimi suskunluklarıma emanet etmiyorum.Bağıra bağıra söylüyorum: “Ya Rabb, ramazan hürmetine!”çok hürmetlisin çoook!..İyi ki geldin. İyi ki varsın. Yoksa günahlarımızla halimiz ne olurdu?

  3. Umutların boşlukta… Tutunacak yer bulacak mısın? Duayı dokundur dudağına. Sana kalacaklara bak, seninle olacakları çoğalt.Ölümünün ve ömrünün kaderin kefelerinde tartıldığını bil, bu gece. Duayı yoğur dakikaların hamurunda. Ömrünü rahmet çağının sonsuz günlerine bitiştir.Takdir gecesi bu gece… Aynaların övgüsünü bırak. Ettiklerine niyet kat; canını ve malını cennet karşılığı Rabbine sat.Kadir gecesi bu gece…. KADİR GECENİZ MÜBAREK OLSUN

Bir Yanıt Bırakın

