ANNE YÜREĞİ…

 
ANNE YÜREĞİ
ANNEME
Seni yazmak satırlara değil,kalbime yazmak.. Seni gözüyaşlı bir geceden, hüzün kokan bir çehreden aşkıma yazmak.. Bu garip gözyaşı mürekkebiyle seni anarken; hiçliğinin denizinde boğuluyor. Asırlar öncesine, çağlar ötesine haykiriş demlerimde; şu bulanik yüreğime dualarinla cansimidi olman ümidiyle; bu boranli bağri yanik geceden nur kalbine sesleniyorum…

-Ey tahire! Ey temiz diye çağirilan annem… temiz olamadim sen kadar.. kirli şafaklarda toz bulutlarinda eridim.. ben tahire olamadim, arinamadim anne.. karalandim, yağmalandim.. gönül iklimlerimde dört mevsim karabulutlar var, dört mevsim üşüdüm anne…

şimşekler çakiyor asumanimda.. ey vefalim, ey şefkat kahramanim anne… sana serzenişlerimi sunuyorum… hani diyorum o annelerin babalarin evladindan kaçacaği günde, belki diyorum onca kalabaliğin içinde uzatirsin ellerini… sana adanmiş bir kor var içimde.. sen olamadim ama senin gibi olmaktir muradim…

O gül Nebi seni çok sevmişti.. senden hep övgüyle sözetmiş, gittiğin seneye hüzün senesi adini vermişti..”insanlar beni inkar ettiğinde o bana inandi, insanlar beni yalanladiğinda o beni tasdik etti, insanlar beni mahrum ettiğinde o beni destekledi. Allah onunla bana çocuklar ihsan etti, Allah ona rahmet etsin…”gül kokulu Efendimiz işte seni böyle sevmişti annem..

çağlar izdirabi solukluyor.. gündüzlerimiz dahi karanlik bulutlar gibi boğuyor. Ellerimizi uzattik; böğrümüzde kaliyor ellerimiz… tutulmayan ellerimiz var, asilikaldik boşlukta,garip kaldik… nerdesin annem? anneler var anneliğine hayran, yavrular var anne şefkatine susamiş.. anne nerdesin? Cennet kucağin açilmaz midir garipliğimize, ahlarimiza cevabin gelmez midir? Anne! kizin Hz.Fatima ya özendik.. biz Fatima olamadik anne, sen Hatice ol bize anne, annemiz ol ne olur anne…

Efendimiz seni çok sevmişti.. güzel ruyalar görür, gördüklerini seninle paylaşirdi.. sen de”müjdeler olsun,bu bir hayirdir”karşiliğini verirdin… annem! okyanuslar kadar derin şefkatli annem!şu zaman-i ahirde bu bozulan zeminde, gör ki;asrin vebasi dünya sevdasi… dört yanimiz sisli,bulutlu anne.. ahde hürmet kalmadi,kavgalar bağrimizi yakti.. savaşlar, cinayetler.. kiz çocuklari bu asirda da gömülüyor.. belki toprağa değil ama zulmete anne…

Zaman ben zamani oldu.. ben yaptim, ben söyledim, benim esrim… annem! kan gölüne dönüyor beyaz ülkelerim… masum bebekler soğuk kurşunlarin hedefi oluyor.. genç kizlar, senin adini taşiyan haticeler, evladinca fatimalar; zalimin hain arzularina tutsak oluyor.. hayat öyle zorlaşti ki,bir kuruşa bir cana çok kolay kiyiliyor.

Ayetler apaçik önümüzdeyken, bile bile harami satar oldu insanlar.. içki ayetleri indiğinde sahabe elindeki şarap kadehini firlatip atardi. Oysa şimdi haram ayetini bile bile harami satar oldu insanlar…

Annem! kalbim darmadağin.. can kafesinden azade olmak ister garip kuşum… uçmak ister enginlere,medine ye konmak ister.. siyah kalbimi bembeyaz kalplere dayamak istiyorum.. bu gece gözyaşlarimda sadakatini yudumluyorum.. sana dertnamelerimi, şikayet namelerimi;yürek tellerimden aci bir iniltiyle yükselen gözyaşlarimla islanmiş satirlarimi sunuyorum..sana kendimi şikayet ediyorum anne.

Meleklerin kanadinda yüreğine ulaşsin istiyorum.ulaşsin ki; yarim kalmiş dualarima, bitmeyen kanli yaşlarima bir aminin gelsin.

Toprağimda seninle güller bitsin.. Sen gel ki; şu günah kiriyle simsiyah olmuş kalbim, ne aciyi ne izdirabi ne de sensizliği bilsin.. biliyorum dilim lal.. ama artik saadet asrina susamişliğim dinsin.. dünya zindanim olmuş, kalp duvarlarim solmuş..ah anne,can anne,bu gönül ne zaman sevinecek seninle…

Ciğerlerime kadar işledi buram buram özlemin..asr-i saadete susadim anne.. boğazim ağit, çok yalnizim, neolur gel anne.. anne sana muhtacim; Hz.Fatima yi sardiğin gibi benide sarar misin? kizim deyipte o çetin günde, kanter içindeyken bağrina basar misin? ya sen gel ya da al götür beni..

Gözlerim yaşlara boğuldu anne.. vefa kalmadi, herkes gidiyor ben kaliyorum anne.. kalmak istemiyorum.. ya sen gel ya da al götür beni.. çok üşüyorum anne.. aşkim kanima karişti allaştim.. içimi kasip kavurdu sol yanimin harareti.. aşkina pervane olmuş şu yangin mabedi; gül kokunla serinlet anne.. artik gözyaşlarim kann.. yikildi gönül kabem.. anne nerdesin? toprağina karişsam, toprağinda kaybolsam anne.. şu köhne dünya dar geliyor sineme…

-Ey Rabbimden selamlar almiş olan!Ey Rabbimin muhatabi! Ey Rabbiminde sevdiği, Ey Efendimin sevdiği, Ey annemden önce annem! gel hiç olmazsa ruyalarima konuk ol. Tut ellerimden kutlu Nebiye götür beni..
ya sen gel ya da al götür beni.. zira bu dünya garip kalbime zindandir annem…

Esma Özerdem

Bir Cevap Yazın

